Bellanotte Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Er kun gravid i 2.mnd, og er super kvalm. Veier ikke stort fra før og klarer ikke å få i meg så mye mat. Det er ingenting som frister. Noen der ute med noen tips til meg. Jeg klarer kun å drikke vann. Litt toast og frokostblanding også. Æsj dette er noe dritt. Jeg var ikke kvalm en eneste dag med første mann.
LadyLuck & Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 prøv å spise en skje med malt ingefær.. klarer du å holde på den uten å spy, vil kvelmen bil dempet..
LadyLuck & Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 oi.. skulle stå teskje... og kvalmen ikke kvelmen
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Bland Farris og eplenektar. Det pleier å hjelpe, så får du i deg litt søtt og litt salt.
Ådæven Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Jeg slet med kvalme i 6 mnd i begge mine svangerskap. Iskald farris og veldig sterk mat var det eneste jeg klarte få ned. På det værste fikk jeg afipran utskrevet fra legen for jeg fikk ikke i meg noe mat, det hjalp veldig. Afipran skal ikke brukes i de 3 siste mnd av svangerskapet minnes jeg og huske. Jeg brukte en del av det begge gangene og det gikk fint det. Snakk med legen din om det om det blir for ille. Føler med deg, ille å være kvalm=(
Isilra Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Jeg vet ikke helt hva som hjelper for deg, men for meg var Sjokomelk (den som heter sjokomelk) redningen! Drakk det hver morgen, eneste jeg fikk i meg. Kastet opp hver morgen. Ved vanlig kvalme tror jeg ikke sjokomelk hadde vært førstevalget, men
TurangaLeela Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 Tror du kan ta reisesyketabl. husker ikke hvilke type. Hør med lege. Spis tørr mat, minst mulig fett og søtt.
Bellanotte Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2008 Tror jeg skal begynne med farris, men den eplenektaren fikk meg til å brekke meg her jeg sitter :-) noen som tror det vil bli bedre etter 3.mnd ?
*gruffalo* Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 Prøv å spise litt jevnlig, ikke la det gå lang tid mellom måltid. Det eneste jeg fikk i meg en periode var skive med tomat og havsalt og kvernet pepper over...veldig godt:) Da fikk jeg i meg både væske og salt, noe som jeg manglet. (tok blodprøver, og slo ut at jeg manglet dette...noe som jo er veldig viktig!) Jeg tok også reisesyketabletter mot kvalme,men kan ikke huske helt om det hjalp eller ei... Lykke til i alle fall, og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå