Gå til innhold

Ang. syn på utroskap (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inntrykket jeg har fått av synet til folk her generelt at dersom mannen har vært utro, eller dere har mistanke om det, er råd/svar fra andre her inne å hive ham ut, aldri snakke med ham igjen, og om du tilgir ham fortjener du det verste i verden. Ikke noe galt om at folk mener utroskap ikke tillates.

Likevel, hvis ei her inne har vært utro, og skriver om det, skriver hun oftest litt rundt hvorfor, og om det er fordi hun ble forelska i en annen, så får hun som oftest støtteerklæringer om at "ja, det kan ikke du noe for, du må såklart gjøre det som føles riktig". Eller om ei ble litt for full og rota litt med en annen, og det førte videre

Kort sagt, når jenta her skriver om at det er mannen som har vært utro er de aller fleste tidlig ute med å dømme ham, men om ei her inne har vært utro, virker det som det er mange som ikke vil dømme noen.

Jeg vet ikke om det faktisk er slik, men det er hvertfall inntrykket jeg har av mye her. Når man hører kun "mannen min er utro", så er det ganske bad. Men når en selv har fortalt om at man har vært utro, forklarer man seg (unnskylder seg kanskje?)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje er det så enkelt som at det er lett å holde med den som har gitt sin versjon av saken? Man bør vel alltid tenke at det man leser bare er en side av en sak, og at det alltid finnes en annen side.

Skrevet

Ja, var det jeg antok også, men tenker ikke folk lengre enn som så når de prøver å gi råd?

HI

Skrevet

Bra sagt holdkjeftenpådeg!

Jeg syns for øvrig ikke det stemmer at folk som har vært utro får støtte og forståelse her. Så langt derifra! Da er du en hore og mannen din fortjener noe langt bedre enn deg. Det finnes i følge en del brødhuer her inne, ingen grunn til å være utro. Og det går ikke an å prøve å forstå det, så lenge man ikke kan godta det. Tydeligvis mange som er blitt bedratt her, og det farger svarene en får! En sak har alltid (minst) to sider!

Skrevet

Har aldri bedratt noen. Har aldri blitt bedratt. Utroskap per definisjon har ikke to sider. Bli kvitt partnern din før du puler rundt. Det gjelder for menn og damer.

Skrevet

Må si du er fryktelig trangsynt!

Håper for alles del, du aldri kommer til å jobbe innen helsevesenet, særlig ikke innen psykisk helsevern -og spesielt ikke med seksuelt misbrukte! Du vet ikke hva du sier! Du dømmer alle!

Skrevet

Skal fortelle deg at saken har to sider jeg, når du kommer gråtende inn her fordi du har funnet mannen din med pikke sin godt plantet inn i ei 20 år gammel jente uten strekkmerker. Gaustad neste.

Skrevet

Hvorfor gidde å svare når man ikke kan svare saklig?

Skrevet

jeg har ikke intrykket av at de som er utro for så veldig mye mer støtte her egentlig.. men har ikke lest så mye om det heller..

Har ikke vært utro, og har ikke blitt bedratt..og har nulltoleranse for utroskap. Men det er likevel nyanser av det også.. Og om par velger å tilgi eller å gå videre må nesten være opp til dem.

Skrevet

Har ikke fått inntrykk av at utroskap, skjønt definisjonen varierer, er spesielt akseptert her samme hvem som bedriver den.

Skrevet

Det er faktisk sakelig, malingus, selv om du ikke er enig i det jeg skriver. For meg er utroskap noe av det mest horrible et menneske kan utsette et annet menneske for. I min bok finnes det ingen unnskyldning for slik oppførsel.

Skrevet

På spissen av det hele; om det først er skjedd. Du eller mannen din har vært ute på vift og gjort noe dumt. Dere har barn sammen, huslån, bil, familiene deres er glad i dere begge, dere har felles venner og kjenner hverandre ut og inn. Hvor mange kalorier koster det deg da å tilgi, kontra å kun se barna dine kanskje 50 % i mnd, kun se de annenhver jul, halve sommeren, miste mange venner, kanskje flytte og få dårlig råd, være singel igjen osv osv osv...

Tilgi, så slipper barna to hjem, savne mamma og pappa, steforeldre, dårlig økonomi osv. Det er bare å tilgi og gå vidre om man bare velger å gjøre det så lett. Og det går faktisk an. Smerten ved et brudd er livslang for både deg og barna. Utroskap vil aldri bli glemt, men det kan bli gjemt.

Skrevet

Ja, når det kommer til stykket tror jeg faktisk det er mange som vil tenker slik, enda de ikke vil innrømme det selv. Hvis samboeren min hadde vært utro vet jeg, ja, jeg er veldig svak, men jeg tror jeg ikke hadde klart å gjøre det slutt... Alt det praktiske, med unger og andre saker og ting hadde gjort det kjempevanskelig i seg selv.. men likevel..

Men de fleste her inne sier at dersom mannen hadde vært utro, hadde det vært på huet og ræva ut. Men selv virker det gjerne som flere av jentene her ønsker sympati i innleggene fordi de har for dårlig sex med mannen, eller han har for liten penis eller noe slikt...

HI

Skrevet

Det å være sammen med noen av økonomiske orsaker er prostitusjon. I ekteskap kan det også gå alvorlig utover en sjel da man er kjøpt 24 timer i døgnet. Barna har godt av å se at man ikke kan ture frem som man vil ovenfor andre mennesker i livet. Her skal ikke noe gjemmes under teppe. Det skal rengjøres og det skal lukte vår. Hadde aldri klart å ha sex med mannen igjen når jeg vet at snabben hans har vært i ei anna dame. Men velbekomme til deg anonym 2135

Skrevet

synes alle mener at utroskap og løgner er lov. Og spesielt fra mannfolk. - ligger i deres natur....

Skrevet

Det var et ganske kynisk syn anonym 19:26. Ikke minst det med mannfolk... Noe av det mest kjønnsdiskriminerende jeg har hørt på lenge.

Jeg har aldri vært utro, synes ikke det er greit med utroskap i det hele tatt, og skal heller ikke være utro noen gang. Ja, den som vil kan godt si "man kan aldri si aldri", og det er jeg klar over. I'm gonna prove you wrong! ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...