Gå til innhold

Hvor mye sommervarme tåler magene?


Vesle Bie

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig i tvil om hvor mye jeg skal være ute i solen. Det er jo så deilig med lange late dager på stranden, men jeg leser jo at man helst bør være i skyggen når man er gravid.

 

Jeg er en god del ute og nyter solen, og bader når jeg kjenner meg varm. Er dette kanskje ikke serlig smart av meg? Hvordan oppfører dere dere i forhold til sol og sommer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

jeg sitter mye i sola og koser meg.... og bader eller går i skyggen når jeg er varm..

Spurte legen om dette og han sa at jeg kunne sitte i sola, men hvis jeg ble varm og ikke følte velvære, var det på tide å ta en pause fra sola..

Så jeg nyter sommerdagene, sitter gjerne med føttene i vannet... deilig!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer nesten ikke å være i sola nå når det er så varmt, men jeg spurte jordmora om det å hun sa at så lenge jeg ikke følte meg kvalm og uvel så skulle jeg bare sitte i sola. har også hørt at de vitaminene du får av sola er noen av de sunneste vitaminene du kan gi barnet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har alltid elsket lange late dager i solen. Men nå som jeg er 32 uker på vei, så er ikke det fristende lenger. Har jo ikke vært mye sol her på østlandet da, men det lille som har vært har ført til at jeg har orket et par timer i solen, så må jeg i skyggen etterpå. Blir fort overopphetet rett og slett og det er jo ikke bra. Ellers har jeg hørt fra både jordmor og lege at sol er helt ok så lenge du ikke føler deg uvel. Kjenn etter hvor grensen går for deg. Så fort det blir et ork å sitte i solen, så har kroppen sagt fra at nå er det nok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Syns det er frustrerende at jeg får så mange ulike svar! Legen min sa at barnet har det bra når jeg har det bra, og at det vokser opp sunne og glade barn i søreuropa også, selv om klimaet er varmere enn her. Så jeg har vært masse på stranden og passet på å bade når jeg har kjent meg varm selv. På fødselsforberedende kurs sa jordmor at man ikke skulle ha magen i sola, men at man bør legge et fuktig, hvitt håndkle på magen. Hun begrunnet dette med at barnet til en hver tid er 1C varmere enn mor, og at barnet ikke har mulighet til å regulere varme selv. Det et visstnok et større problem at spedbarn blir overopphetet enn at de fryser. Fikk dårlig samvittighet da, og lurer på om jeg har kjent litt mindre bevegelse på varme strand-dager enn på kjøligere dager. Håper lillemor har det bra der inne likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hørt ¨lest at man skal passe på at man ikke blir for varm, da blir det jo lett ubehagelig også. Jeg fikk et deilig tips, spruteflaske med vann!!!!! Har det med overalt på varme dager og sprayer meg med vann på bena, magen ansiktet osv før jeg blir for varm. Utrolig deilig, og billig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt tips med spruteflaske - selv om det ser ut til at sommeren er over. Lurer litt på hva som menes med "for varm" - når jeg har ligget på stranda har det vært halvskyet og litt trekk, så jeg har ikke svettet eller følt noe ubehag(svetter ganske lett).. På den annen side har jeg jo kjent at huden på magen er varm når jeg har lagt hånda der. Ikke så mye å gjøre med nå, uansett. Liker best konkret informasjon - når jeg må vurdere selv blir jeg litt usikker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...