Venezia 1 Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Oppdaget at det var kommet endel puss (gult, tykt) i trusa til 4åringen. Han sier det svir når han tisser og jeg ser han er rød på tuppen. Hvordan kan jeg vurdere om dette bare er utvortes - at han har fått bakterier under forhuden eller om det kan være en urinveisinfeksjon el.l.?
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Ville helt klart tatt han til legen, høres betent ut....
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 du kan prøve å skylle med engangs sprøyte med enten grønnsåpe vann eller saltvanns oppløsning hvis du har det. Men hvis det svir når han tisser må han nok behandles med pencilin i tillegg. Når han dusjer fremover, få han til å trekke forhuden tilbake ( dette gjør IKKE jeg , men har lært de å gjøre det selv av respekt for barnas kjønnsorgan) Dette bør dere gjøre en gang i uken fremover, det gjør vi! Dvs jeg minner de største på det selv, og minstemann på 4 blir jeg med inn på badet og ser at det blir gjort ordentlig:)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 du kan gi han tranebærsaft også, er ikke skadelig uansett utfall av prøver som evt blir tatt av han. 7 åringen min hadde for et par måneder siden noe liknende som gutten din, var hos lege med han og fikk beskjed at det uansett var svært sjelden gutter i den alderen fikk urinveisinfeksjon(vil tro det gjelder 4 åringer også). Det var negativ utslag på testen uansett. Fikk beskjed om at han/jeg skulle skylle under forhuden med saltvann (kjøpte sånn engangs pipetter). Han skylte da hver gang han hadde vært på toalettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå