Mockanin Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 For et år siden siden søkte fastlegen min meg til Overvektsklinikken på Aker Universitetssykehus. I dag kom brevet jeg har ventet på så lenge... Jeg har fått time i begynnelsen av august. Så nå ser det ut til å være i gang. Bare så synd at det tar 2 år til før jeg evt. får operasjon. Noen her som har blitt operert på Aker?
shanty73 Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Er det en slik operasjon der en del av tarm/magesekk fjernes?? Jeg vet om ei jeg kjenner som har fått dette gjort... Blitt vesentlig lettere hun... Lykke til!!!
Nit@™ Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Har en venn som akkurat har vært inne til en slik forundersøkelse for samme operasjon som du skal ha. Gastric bypas er det vel det heter? Han også sliter veldig, og synes det er for j***** at det skal være så lang ventetid på operasjon. Men han ser veldig frem mot det. Han har slitt med overvekt siden han var ca 20 år, nå er han over 40 før noe endelig skjer.. Har du undersøkt om andre sykehus kan tilby deg operasjon raskere? Førde er det vel som tar mange slike operasjoner, kanskje de kan operere deg før slik at du kan undersøke om du kan velge "fritt sykehusvalg"?
Mockanin Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2008 Ja det er vel Gastric Bypass eller noe i den duren det heter. Hva som skjer nå i begynnelsen vet jeg ikke. Men den første timen jeg har er hos ernæringsfysiolog og neste, et par dager etterpå, er hos sykepleier. Om det er 2 års ventetid nå vet jeg ikke, men det er det det var tidligere i alle fall. Skrullt at man må vente SÅ lenge. MEN jeg vet om en som opererte seg og han mente han trengte de 2 årene til å bli mentalt klar.. Vel, jeg er klar i morgen om dem spør. Hadde jeg hatt 130 000 kunne jeg fått samme operasjon på Aleris klinikken i løpet av få uker. Krysser fingrene for at det har skjedd noe som gjør at dem tar operasjoner fortere nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå