Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med ideer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga. svangerskapsdiabetes må jeg passe på karbohydratinnholdet i maten jeg spise. Det betyr altså mel, poteter, pasta, ris, frukt og melkeprodukter.

Etter noen dagers målinger viser det seg at jeg får skyhøye resultater av brød, uannsett brød, har prøvd det groveste av det grove, knekkebrød osv, men resultatet blir for høyt.

Så nå vet jeg ikke hva jeg kan spise til frokost og kvelds lenger :(

Begynner og bli litt desperat etter ideer. Noen som har noen gode forslag?

Jeg er sulten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke karbohydrater man er forsiktig med når man går på ketolysekuren? Ei jeg kjenner på jobb "kompenserer" for brød, pasta og ris ved feks å spise mer kjøtt og egg - omelett (uten melk evt) til frokost med bacon er jo kjempegodt! Har også skjønt at ifbm ketolyse finnes det også et eget brød (kan kjøpe "melblanding" og lage selv - ikke kjempegodt men godt spiselig når det er ristet) - kanskje det kan funke?

Kan du spise korn? Tenkte først på musli, men det er kanskje ikke så greit å kombinere med noe annet enn yoghurt/melk, utenom havregrøt (for det er jo så godt, ew ;o). Ellers har jeg ikke noen erfaringer, dessverre.

Skrevet

Kjedelig med svangerskapsdiabetes da!

Min mor har vært tilhenger av diverse "slankekurer" o.l. tidligere, derav en lavkarbo-diett. Mener da bestemt at hun spiste et spesialbrød med ekstra lavt karboinnhold, Fedon Lindberg-brød eller noe sånt.

Kunne bare spise tynne skiver av det, men det er da bedre enn å ikke ha brød i det hele tatt vil jeg tro?

Mener å huske at det brødet var å få kjøpt på Kiwi hvertfall.

Kankje verd et forsøk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...