Gå til innhold

Hjelp! Gråter hele tiden.........baby 4,5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg galt? Jenta mi gråter stort sett hele tiden hun er våken. Sutrer på en måte... Bare når hun blir bært er hun stille. Har alltid vært sånn. Klarer ikke ligge på gulvet mer enn 2 min aleine før hun hylskriker. Lurer på om hun har vondt noen steder, er ikke gøy å se henne sånn.

Amming går heller ikke så bra. Virker stort sett sulten ofte, så har til nå ammet henne hver time. Prøvde å amme sjeldnere uten at det hjelper, flaske tar hun heller ikke.... gråter og tar seg til munnen, virker jo konstant sulten.

har bæresjal, men orker ikke ha henne i den hele tiden.

Blir glad for tips, råd osv. Hvordan er deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann =) det høres ut som at det klør i gomman hennes,kjøp dentinox å smør det på,det kan hjelp =) Å når dæm e blitt så stor å spis sæ mett ved hvert måltid så e det vanlig at de ammes 5-6 gang iløpet av ett døgn pluss natta =) æ amma hver fjjerde time ofte,han e ikke sulten før det =) e det varmt der dokker bor så kan det hjelp å få av sæ body å kun ligg i bleien,prøv å gå utafor å vis ho blader osv som blås på treean,det hjelp ihvertfall her =) min elska å vær ute =)

Skrevet

Kan jo hende det er tenner ja.

Det første jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt var: ørebetennelse.

Da er de ofte rolige når de blir bært, og småskriker hele tiden ellers..

De kan ta seg til andre steder enn der det gjør vondt har min lege sagt..

Håper uansett dere finner ut av det : )

Skrevet

Siden hun alltid har vært sånn er det kanskje ikke tenner?

Vår jente var også sånn, i allefall mye sånn. Og tror nok det er ganske vanlig at de små vil blir båret mye.

Med vår jente syns jeg det virket som om hun var frustret på gulvet fordi hun ikke kom seg noen vei. Hun begynte hvertfall å like å være på gulvet da hun begynte å åle seg 5 mnd. gammel. Og når hun krabbet og satte seg opp selv 6 mnd. gammel elsket hun å være der. Har hørt at mange andre har de samme erfaringene. Så det kan jo være at det også hos dere blir bedre når hun blir mer mobil?

Ellers brukte vi bæretøy masse, jeg gjorde husarbeid, gikk tur og shoppet mens jeg bar. Da var hun strålende fornøyd. Anbefaler deg å lære deg ryggbæring, da får du hun ut av veien og slipper å føle deg høygravid igjen.

Ang. ammingen høres det slitsomt ut å amme hver time. Har du mye melk? Bytter du bryst ofte? Da kan det jo hende at hun bare får den tynne sukkerrike formelken som ligger lagret i brystene, og ikke den fete nyproduserte som kommer sist og gir god metthetsfølelse. Altså at hun ikke får tømme hvert bryst godt nok til å få den fete nyproduserte melken som kommer sist.

Om du tror dette er tilfelle hjelper det å bytte bryst sjeldnere og amme lenge på hvert bryst. Gi så ofte hun vil ha, men la det gå ca 3 timer mellom hver gang du bytter bryst.

Skrevet

Hei! Tusen takk for gode råd! Skal prøve å være litt konsekvent med det å ikke bytte bryst så ofte. Men tror ikke jeg har så mye melk, for hun biter meg i puppen når det er tomt:) Hun har fått 2 tenner nede, så det kan godt hende at noen andre er på vei. Og hun har også vært forkjølet en stund stakkar...

Om morgenen er hun blid som en sol og kan faktisk ligge en stund alene under babygymmen. Får håpe det blir bedre når hun kommer seg litt rundt selv.. Og ja vi eeelsker å være ute å titte på ting, da er hun så rolig og følger med.

Ha en fin dag alle sammen.. føler meg litt lettere til sinns i dag (selv om regnet pøser ned og det blir nok ikke mye ute tid i dag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...