Gå til innhold

Dere som er gravide og kvalme/kaster opp/hyperemesis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva drikker dere i varmen?

Jeg har mer problemer med å drikke enn å spise siden for flytende mageinnhold lettere får meg til å brekke meg/kaste opp. Hadde dilla på cola av alle ting forrige uke, men nå smaker det pøkk, og smoothie var helt j**lig å få i retur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nora sin appelsinsaft!! Den med sukker i:) Fikk det når jeg lå på sykehuset, og det var/er det beste for meg å drikke. Den er frisk og god, samtidig som du får i deg litt energi ved å drikke den. Og ha gjerne mange isbiter oppi.

Det de anbefalte på sykehuset var syrlige drikker, helst noe med litt energi i. Vann har jeg ikke sjans om å få i meg, så da er saft et godt alternativ. Ikke er det så grusomt å få i retur igjen heller ;)

Lykke til med kvalmen i denne varmen! Jeg kom hjem fra sykehuset i går, og jeg merker at det hjelper litt å være ute, og få mye frisk luft. Trenger ikke nødvendigvis sitte i solen. Et annet tips er å spise FØR du blir sulten :)

Skrevet

TUsen takk for tips :o) Kom plutselig på Røras eplenektar (jeg som vanligvis er tilhenger av ren juice pga sukker) var sykt godt etter forrige fødsel, riktignok ikke kvalm da, men det frista jaffal tanken på :o)

Jepp, jeg føler jeg spiser hele tida (ca hver 2. time), men merker liksom aldri at jeg er sulten før jeg plutselig er litt mer kvalm. Og da MÅ jeg jo bare på badet minst en gang i løpet av den tida det tar å gå ut og smøre et nytt knekkebrød... Ugga :oS

Liker godt syrlig til vanlig, men så var det denne syra som var så fæl å få i retur i går - fikk helt vondt i hals og svelg etterpå *grøsse*

Skrevet

Hei.

Har du prøvd postafen?

I mitt første svangerskap var eg skikkeleg dårleg! Då funka ingen ting, bortsett frå sjukhusopphald. Holdt på da til midt i svangerskapet omlag. Forferdelege greier.

Dette er mitt tredje, og me er på ferie. Starta på ein dårleg runde med kvalme som bare er uutholdelig. Men tok ein postafen, bare for å prøve det. OG jammen, det funka denne gongen. Håpar det fortsetter, for nå tør eg ikkje slutte med det før i veke 15.

Håpar du snart blir kvitt svineriet.

Skrevet

Uff, jeg føler med deg.

Var skikkelig dårlig i mitt forrige svangerskap, var innlagt på sykehus 2 ganger før jeg var 12 uker på vei, gikk ned 10 kilo.

Klarte ikke svelge mitt eget spytt en gang uten å kaste opp.

Fant ut at kald drikke var godt, appelsinsaft, champagnesaft. Og ellers så levde jeg på vannmelon. Masse veske, litt magen kan jobbe med og ganske mild å kaste opp igjen.

Ellers vil jeg anbefale deg å gå til akupunktør.

Jeg er nå litt over 5 uker på vei, og var lagt inn på sykehus i uke 4.

Har ennå ikke kastet opp, men tror det er fordi jeg fikk behandling og kvalmestillende så tidlig (før det ble for ille)

Sliter mye med kvalme, fungerer ikke uten kvalmestillende.

Har alt vært til akupunktør 2 ganger og skal fortsette.

Nektariner og vannmelon går det mye av, heldigvis rett årstid for det.

Ellers så klarer jeg ikke drikke vanlig vann, men lever på bon aqua sitron denne gangen, det hadde jeg aldri klart forrige gang.

Kullsyre er fyfy hvis du er skikkelig dårlig, da blir du bare mer kvalm.

God bedring og lykke til

gi vannmelom en sjangse:)

Skrevet

Farris eller vann :) det er det som er greiest å spy opp igjen hehe..

Å spy opp cola er ikke det beste *urk* jo mindre smak jo bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...