Gjest Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Du går fra mannen din. Han beholder millionvillaen og kjøper deg ut med din del. Han skal ha vanlig samvær. Han har liten skattbar inntekt som grunnlag for barnebidrag og vil ikke betale noe mere enn minstebidrag. Du vet han tjener mye penger på svart arbeid. Hva hadde du gjort?
~sjiraff~ Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Bedt han bidra mer utenom bidraget som gikk gjennom NAV, eller så hadde jeg meldt ham.. hehe... Nei, jeg vet ikke jeg. Håper og tror at ved et eventuelt brudd så klarer vi og oppføre oss som voksne og tenke på barnas beste istedet for oss selv(så langt det lar seg gjøre).
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Hehe..heldigvis har ikke jeg en egoistisk mann sånn sett, men hadde han vært det så hadde jeg trolig hviska et ord i øret på skatteetaten uansett faktisk....jeg kan ikke fordra skattesnyting sånn generelt sett. Det gjør ikke han heller for den del...så¨jeg slipper den slags hvis vi skulle gå hvert til vårt.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Jeg hadde ikke gjordt noen ting. Jeg hadde forsørget meg selv og vårt barn når jeg hadde barnet, han forsørget barnet vårt når han hadde barnet.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 I den ideelle verden hvor vi hadde gått fra hverandre etter et helt uproblematisk og gjensidig ønsket brudd hadde jeg nok ikke trengt å gjøre noenting fordi han selv enten betalte litt mer bidrag eller i alle fall besørget lommepenger og "større ting" til ungene. Hadde han derimot oppført seg som en dritt hadde det krevd litt mer for at jeg ikke skulle feks ta en tlf til et eller annet skattevesen...
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Dette gjelder en bekjent av meg og han oppfører seg mere som en dritt en noe annet. Hun spurte meg om råd i denne situasjonen. Jeg svarte at jeg hadde gitt han et valg. Enten et riktig barnebidrag eller en tlf til futen. 48 timer å bestemme seg på. Synes det var ganske fair jeg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 Rent bortsett fra at man skaper et helvete mellom seg selv og far som man skal samarbeide med, og dele under med.
Norwegian by injection Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 Ingenting....penger betyr ikke alt!
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 selvfølgelig.... men hvorfor skal alle kameler svelges? og hvor mange? Er jo en grunn til at det ble slutt i første omgang. Helvete blir det først når han velger å fortsette egokjøret sitt....eller? Og da er det jo faktisk han som har valgt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 5. juli 2008 #10 Skrevet 5. juli 2008 Jeg har stor tro på at ting går bra til slutt, så jeg ville ikke lagt opp til bråk med barnefar på den måten. Mange fedre som har lav brutto inntekt men som likevel tjener bra, men det synes ikke pga fradrag etc. Blir ikke mer penger på mor da heller. Dersom hun ikke får over mindstesats 1200 og noe, kan hun jo koble inn innkrevningssentralen og få dem til å håndtere saken, og da vil hun uansett få minimum.
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #11 Skrevet 5. juli 2008 Nettopp....han som har valgt og skapt situasjonen i utgangspunktet. Noe som kvalifiserer for skattefuten på døra....hvis han ikke da blar opp og bidrar etter evne siden han ikke har mer en "vanlig" samvær...går utifra at dette er annenhverhelg og en dag i uka....unger koster mer å ha en et lusent minstebidrag.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 5. juli 2008 #12 Skrevet 5. juli 2008 Men hvem blir skadelidende? Ungen.
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #13 Skrevet 5. juli 2008 noen menn har jo litt mere stolthet enn andre da. Dette handler jo faktisk om å forsørge sitt barn. Penger er ikke alt selvfølgelig, men da gjelder vel den frasen der begge veier. Hvordan kan man ikke ønske å forsørge sitt barn når man faktisk har økonomi til det? Hvor ansvarsbevisst er man da som far?
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #14 Skrevet 5. juli 2008 Det ville vel ungen blitt uansett....forøvrig så synes jeg at trygdesnylting og skattesnylting alltid skal rapporteres. Prinsippsak, så lærer ungene på sikt rett og galt også.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. juli 2008 #15 Skrevet 5. juli 2008 Men selv om ikke far betaler mer i bidrag til mor så betyr jo ikke det at han ikke forsørger barnet sitt. Kan hende han kjøper masse ting barnet trenger når barnet er hos han. Dessuten synes jeg forholdet mellom mor, far, barn er viktigere enn penger og bidrag. Om far ikke vil forsørge ungen sin "skikkelig" som noen mener, så får jo det bli noe han må leve med. Kanskje han har opprettet en saftig sparekonto til ungen i stedet?
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #16 Skrevet 5. juli 2008 Ja han har en sparekonto tror jeg. Men han bidrar ikke en dritt med hverken klær eller andre ting ungen trenger. En sparekonto hjelper faktisk ikke til livets opphold her og nå. Moren bosatte seg i fars nærmområde for at samvær o.l. skulle være best mulig tilrettelagt. Et område som er vesentlig dyrere enn andre steder |
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. juli 2008 #17 Skrevet 5. juli 2008 hadde ikke gjort noen ting, men hadde spurt om han kanskje kunne bidra med litt av de store og dyre tingene som feks vintertøy, sykler, leker, ski osv...
___ Skrevet 5. juli 2008 #18 Skrevet 5. juli 2008 Hvis min egen økonomi var Ok hadde jeg sansynligvis ikke gjort annet enn å ergreme litt. Om økonomien min derimot var veldig dårlig hadde jeg nok vurdert å anmelde det svate arbeidet for om mulig å få høyere bidrag, men da skulle jeg være ganske sikker på at jeg hadde alt mit på det tørre selv.
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. juli 2008 #19 Skrevet 5. juli 2008 Hadde bedt han å betale det han skulle, ellers hadde jeg anmeldt han for skattesnusk. Hvorfor skal hun sitte som den skadelidende, og ikke minst barnet?? Hun behøver jo ikke å gjøre dette best mulig behagelig for ham heller, hun bør jo tenke på seg og ungen. Dummeste jeg har hørt at hun skal holde kjeft for fredens skyld. Hun skal ha det hun har krav på, og som alle andre alenemødre får av sine eks-menn. Det koster å ha barn, og de få gangene han har barna kan jo ikke kompenserer for dagliglivet med ungene. Nei, vetdu hva. Stå på sitt altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå