Gå til innhold

Dere med 2 tette (veldig tette)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får 14 mnd mellom mine.

Hva er den største utfordringen første året? noe jeg bør legge opp en plan på?

hva er tøffest? hvordan kan jeg forberede meg?

noen med lure tips på rutiner, osv.

begynner å grue meg til total kaos! hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oki, jeg har jo ikke vært i denne situasjonen mere enn 2,5 mndr men kan prøve å hjelpe litt likevell. Jeg har 11,5 mndr mellom mine to og la ut akkurat samme innlegg som du gjør nå med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid igjen.

Kan bare ta noen småting som hjelper meg godt i hverdagen da:

Før jeg legger meg for kvelden legger jeg fram klær til barna og meg selv, to nye bleier og to vaskekluter på badet. Så med en gang vi er ferdig å kose litt i vår seng tar jeg med meg begge to inn og gjør dem klar for dagen. Så setter jeg lillegutt (14 mndr) i tripp trapp stolen imesnt jeg smører noen skiver til oss, snuppa sitter ved siden av oss i en vippestol under måltidet. Bruker god tid på alt (ellers blir det fort trasig med lillegutt). Så lar jeg lillegutt gå rundt litt å tuste imenst jeg ammer Adelina og med en gang vi er ferdig med det tar vi på sko og går ut...

Når bare starten på dagen går bra pleier alltid resten å gå av seg selv:-)

Når Victor skal sove tar jeg inne begge og legger han til å sove, når han sover får jeg endelig tid til BARE Adelina og da koser vi oss veldig. Etter en tims tid kan jeg gå inn å hente en blid gutt igjen:-)

Tar alltid niste og drikke med ut, legger klar klær, planlegger alt dagen før, legger Victor til faste tider og er flink til å "dele oss" når faren kommer hjem så jeg får tid til bare ett barn. Bytter litt på hvem av oss som tar hvem.

Jeg trodde dette skulle bli fryktelig vanskelig men det går mye bedre enn jeg hadde trodd:-)

dette ble vedig rotete men håper det kan hjelpe litt:-)

Lykke, lykke til:-)

Skrevet

14mnd mellom mine gutter også...

Alltid litt kaos, men så lenge du forbereder deg til alle tenkelige scenarioer, går det som oftest bra...

minste min er nå 3mnd, og de har enedelig kommet i god søvnrytme begge to.

Har bare ett soverom, så "Storebror" sin søvnrytme ble litt rar den første mnd.

Vi er da så heldig at det ikke er noe sjalusi, snarere tvert i mot.

"Storebror" passer alltid på lillebroren, og kommer løpende med bleier,dyener,flaske og smukk med en gang den lille gråter.

Han får også lov å holde flaasken når lillebror spiser, og syns dette er stor stas.

Skrevet

Hei! Jeg har 13mnd. mellom jentene mine....men nå er de 7.5 og 8.5år. Jeg har egentlig ikke noe tips å gi deg (litt fordi jeg har glemt hvordan det var, he he, begynner å bli lenge siden!) Jeg husker at det var veldlig slitsomt det første året men at ting ble lettere for hvert år som gikk...og nå har jentene så mye glede av hverandre...de har alltid noen å leke med ovs. Det blir sikkert litt tøft i starten men bare at du klarer å tenke positivt og prøv å kose deg med de mens de er små! Jeg angrer litt for jeg gikk og bare gledet meg til de ble større og nå er de så opptatt med venner og andre ting at de har ikke tid til mamma lenge! Kos deg med babyene dine for tiden går altfor fort! Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...