Gå til innhold

ok, nytt spørsmål om foreldrepenger...sukk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kontraktsansatt derfor har jeg ikke krav på betalt ferie, men jeg har krav på ubetalt ferie mener nå jeg (heldige meg), det jeg lurer på er om jeg allikevel kan legge inn ferie etter at kontrakten min utløper der? kontrakten min går ut 31 oktober og jeg har termin 1 nov. Jeg går ut i permisjon 3 uker før. Jeg lurer derfor på om det er mulig å ta den ferien jeg har krav på ETTER at kontrakten min har utløpet, slik at jeg i realiteten forlenger permisjonen med noen uker?

Er det noen som skjønner hva jeg mener?

Jeg lurer altså på om jeg har krav på ferie selv etter at arbeidskontrakten min er utløpt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har krav på ferie, spørsmålet er om det er lønnet eller ulønnet ferie. Slik jeg forstår deg ønsker du å ta ut ulønnet ferie etter permisjonen din, og det kan du fint ta - men husk at den er ulønnet da. Alle ferie skal meldes ifra til NAV. Opptjent ferie og feriepenger gjøres året før, så det du jobber i år, gir deg grunnlag (10,2-12% feriepenger) til neste år. Ferien gjelder per kalenderår, altså fra 1. jan - 31. des.

Håper jeg forstod deg rett :o)

Skrevet

Men alle har egentlig ubetaltferie for det er hva du gjorde i fjor som er avgjørende for om du får feriepenger.

Jeg vil tro at du som alle andre kan ta ut ferie i permisjonstiden, selv om kontrakten har utløpt. Du får da opphold i utbetalingene fra nav. Akkurat som meg, som er fast ansatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...