Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Jeg er i uke 27 og er veldig stresset for tiden.Holder på å flytte så dagene går med til å pakke,bære og kaste ting.Har også en 6 åring som maser pga at alle kamertene er på ferie og han kjeder seg.Prøver å finne på noe med han også imellom slagene.Må også handle møbler og skru sammens og sette på plass også.Mannen min gjør også det han skal men jeg klarer ikke bare å sitte å se på han jobbe.Babyen har vært så rolig de siste dagene.Kan det være pga at jeg stresser?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Det sies jo at babyen er mer aktiv på kvelden når mor ligger i ro. Når mor beveger oss så koser den seg mens du vugger den med bevegelsene dine. Kanskje du har så mye å tenke på at du ikke har tid til å kjenne så godt etter? Tror det skal mye til for at du kan påvirke den med stress.
Miffs Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Nå er det forskjell på fysisk og psykisk stress da... Fysisk er ikke noe problem, men psykisk kan fosteret reagere på ja.
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Det siste er ikke helt sant. Jeg har hørt om mennesker som har jobbet så mye fysisk at babyen har sluttet å vokse. Jeg tror du skal ta livet litt mer med ro, jeg. Du legger premissene for hvordan babyen din får det fremover i livet. Høres dramatisk ut, men det er sant. Ta med et par epler og gå en tur i skogen sammen med storegutt;-)
minimee->Trym Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Stress generelt er ikke bra hverken for mor eller barn, man må lytte på kroppen sin og ta det med ro... Snakker av erfaring, da jeg hadde en SA i fjor (vel og merke i uke 11) og mener selv det var pga stress og litt mye koffein inntak...
Girlygirl83 Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Syns du skal lytte til kroppen din og prøve å ta det med ro. Legg deg på sofaen innimellom med god samvittighet! Du driver tross alt å produserer et barn. Tar på det
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Heihei! Jeg tror babyen tåler en del stress før den blir påvirka. For hvem går vel ikke gjennom et svangerskap med stress for alt som skal i hus og jobber en god del? Jeg tror varmen kan være en grunn til at babyen har vært stille i magen kanskje, slik er det med meg. Nå er det tropevarme her, og jeg kjenner mer bevegelser enn spark. Tror bare du kan slappe av. Vi tenker nok litt for ye på alt som KAN være farlig, og bekymrer oss for mye. Skulle vi ikke ha stressa måtte vi ha vært sykemeldt hele gjengen, hehe. Eneste er at du blir mer sliten av stress selvfølgelig, så vær flink til å ta deg en liten lur når det passer og plei deg selv;) Når man har komt til 27+0 er dette viktig sier bøkene.
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #8 Skrevet 6. juli 2008 Fysisk stress over kortere perioder er ikke skadelig - barnet ditt lever i sin egen verden. Det at du blir sliten og har mye å gjøre, tar ikke barnet ditt noe skade av. Vi har selv flyttet og stresset i en periode på 1 mnd - og babyen har det helt fint (var på UL på onsdag) - de første 8 ukene av svangerskapet mitt hadde jeg både fysiske og psykiske påkjennelser (overstimulert) og det var mye væske i buken, veldig syk og kroppen tålte minimalt - men babyen har ikke tatt skade av det heller, ikke engang da, i starten - som jordmoren sa, "den er skjermet" - men det er forskjell på stress som sagt, hvis du går med psykisk stress og er oversliten hele svangerskapet, så KAN fosteret ta skade. Jeg kjenner heller ikke babyen så godt når jeg holder på med noe, vasker gulver, snekrer, flytter m-m men det sies at da vugges de i søvn og koser seg - og at de våkner til liv når vi sover, og det kjennes - for når jeg har lagt meg, da sparker hun og hilser på ) Er du engstelig er det jo bare å ta en tlf til føden og spørre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå