Gå til innhold

AEG lavamat vaskemaskin, Det blinker E20, noen som vet?


Evitamor

Anbefalte innlegg

Den er stoppet og er full i vann. Får ikke opp døren, har trykt på mye, men ingenting setter den i gang igjen. Noen med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The trouble with that E20-error, is that it might refer to any blockage in the water supply. So cleaning the pump is usually a first, but it might also be a blockage in the soap tray (when available), the tap or the hose attached to the tap. Since it returns every 3 months, it seems most likely that the real cause is somewhere you clean less than the pump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig ja, er det noe jeg kan fikse selv eller må jeg ha reparatør? Vet ikke hvor filteret er engang jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst på de fleste vaskemaskiner er det som regel en sånn liten luke.. Der skal det være et lite rør med en kork på.. Hvis du tar en balje og setter under .. Drar ut det røret og åpner opp korken så skal det komme vann ut.. Da får du i det minste tømt maskinen så du får åpnet opp og fått ut klærne.. =)

 

Etter du har tømt kan du jo prøve og legge inn et plagg og sette på sentrifugering.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke viste at den hadde filter, vil jeg tro at det er det som er problemet. Det skal rengjøres en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det fungerer ja, sentrifugen startet fint. Tror du jeg kan trygt sette på klærne på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK for hjelpen :) Føler meg som rene Handy Manny nå. Inni filteret fant jeg faktisk en rusten bh spile, godt inn surret i gammel lo. Håper maskinen er god som ny nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gikk ikke, den begynte å pipe og blinke E20 engang til. Nå har jeg tømt maskinen for vann engang til og skrudd opp den ved siden av slangen. Var ikke noe mere der nå. Noe mer jeg kan gjøre. Lofilteret? Er det det samme som jeg har tømt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om noe har kilt seg fast i kammeret under lofilteret, har selv plukket ut 50 øringer der.

 

Ellers er bruksanvisninger en finfin ting å lese. Gjerne før man tar i bruk ting sånn at man vet hvordan de skal vedlikeholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Kjøpte en brukt AEG Lavomat på ABC hvitevarer på Ryen. Drittmaskin. Drittbutikk. Føler meg lurt. Jeg fikk vasket en klesvask og så fikk jeg varsel E20 med en gang. Hvis du lurer på om ABC hvitevarer er en lur butikk å handle i, glem det. Kjøp nytt på Lefdal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kan noe sette seg fast litt lenger innforbi filteret, se om du klarer å se noe annet som sitter fast som du kan lirke ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne rom (nederst til høyre er det ihvertfall på min maskin) Tøm slangen. Skru ut proppen og tøm alt som er i den eventuelt pirke forsiktig ut om det er noe som sitter fast der.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...