Gå til innhold

Hellp - noen som har hatt / vet noe om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan disse smertene under høyre ribbeinsbue egentlig kjennes ut?

Jeg var innlagt i uke 25 pga mistanke om hellp, men det ble heldigvis avkrefta. Fikk beskjed om å være veldig på vakt derimot. Har hatt en del symptomer - men kan ikke skjønne at det jeg kjenner her er noe skummelt: Det er litt stikkende smerter på høyre side under ribbeinene - tenker "senebetennelse", og kommer og går litt - men er alltid der når jeg puster dypt inn. Kan også komme øverst oppe under ribbeinene. Er 36+5 i dag.

Tenker at hellp ville vært litt mer akutte og intense smerter? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt dette og smertene var ganske intense og paa slutten var de saa pass sterke at jeg baade graat og kastet opp.

HELLP skal vaere en akutt tilstand ssom ikke skal gi langvarige smerter underveis saa jeg vi tro at det ike er noen sammenheng emllom smertene dine og HELLP.

Men er du usikker saa tar du kontakt med foeden og faar tatt en boldproeve.

Skrevet

Godt å høre!! Kommer nok til å ta kontakt med legevakten i alle fall for å få målt blodtrykk og sjekka for proteiner. Har ganske mye ødemer, vondt i hodet og skikkelig stiv nakke - har kjent ganske lite til frøkna i magen det siste døgnet også, men tenker at det kan være at det er pga varmen. Så får jeg høre hva de sier (lite sted, litt langt fra sykehuset så tror jeg begynner der..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...