Gå til innhold

bringebÆrkapsler og te--->lettere fødsel osv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke på dette, og er forsiktig med alt av urter. Punktum.

Hvis du vil ha en lett fødsel er det beste å være uthvilt, godt psykisk forberedt, ha god støtte med deg, være heldig med jordmor, og være i god form.

Skrevet

Tror ikke dette er så ukjent. Har ikke egne erfaringer, men skal ikke se vekk i fra at jeg kommer til å bruke det selv når den tid kommer. Jeg syns ikke urtemedisin er så humbug som mange vil ha det til. Uten det ville jeg mest sannsynlig ikke vært gravid heller.

Er diskusjoner om Bringebærbladte/kapsler med jevne mellomrom her inne, men kanskje helst på 3. trim og skravlesiden. Søk på det i søkefeltet så vil du nok få en del treff.

Skrevet

Jeg drakk bringebærte forrige gang men fikk ikke startet tidlig nok til at det hjalp noe særlig. Men nå ble det litt dramatisk fødsel på meg da så kan ikke sammenlignes med ei som har normalt fødselsforløp :)

Skrevet

Jeg har kjøpt kapslene og skal ta de når jeg hopper over på 3.trimester...;) Har tro på det meste som KAN hjelpe. Det skader ikke å prøve akkurat. Veninnene mine anbefaler det!

Skrevet

Jeg har lest at man ikke bør ta det før de siste 3 månedene eller deromkring, fordi sammentrekningene det skaper i livmoren kan være farlig. Når man begynner så tror jeg også jeg leste at man bør begynne med litt også trappe opp. Jeg fant dette på to siden, en norsk og en engelsk med mye informasjon om urter. Jeg husker ikke hvilke sider det var nå.. :/

Skrevet

Jeg er litt skeptisk for jeg har lest litt av hvert om dette, både fantastiske ting og litt mer skremmende ting. Jeg blir ikke helt overbevist om hvor bra dette er så lenge det står i samme linken (den som refereres til) at det kan brukes ved svangerskapskvalme og lenger nede på samme side at "Slik te bør imidlertid bare brukes de tre siste månedene i svangerskapet, og da gjerne under oppsyn av kvalifisert helsepersonell". Nå er vel kvalme noe de aller fleste opplever i starten og ikke i slutten av et svangerskap. Jeg skal i alle fall undersøke med både Jordmor og lege før jeg tar sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...