Den Blå Engel Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har kjøpt ca 20 tegneserieblader til datteren min på qxl. Bladene kostet 1-3 krone pr stk, og alle ble kjøpt av samme selger. I annonsene stod det "sendes på billigste måte etter postens takster". Jeg ble derfor litt overrasket da jeg fikk mail fra selger med beskjed om å overføre nesten 100 kroner mer enn beregnet til hennes konto. Hun skrev at bladene ville bli sendt i to pakker, ettersom det ble det billigste. Jeg sendte en mail tilbake og ba om å få dem tilsendt i en Norgespakke, ettersom det ville bli langt billigere for meg. Fikk til svar at det dessverre ikke gikk, ettersom hun ikke hadde mulighet til å komme seg på posten. Hun hadde frimerker hjemme, og fikk folk til å levere pakkene på posten for henne. Måtte minne henne om ordlyden i annonsen, og forklare at disse eskene kjøpes der man sender pakkene. Da gikk det plutselig i orden allikevel, men da kunne ikke pakken sendes før om en uke. Datteren min klarer sikkert å vente en uke ekstra nå i ferien, men jeg blir litt matt over at folk gidder å prøve å snike til seg ekstra portopenger når det kommer lite bud på auksjonene deres. Man bør nok ha en viss anelse om postens takster dersom man skal handle med privatpersoner på nettet!
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 det billigste for deg hadde vel vært brevpost? 10 blader i hver konvolutt til 55 kr pr stk. Alternativt Smartpost til 110 kr.
Den Blå Engel Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2008 Det er Nemi-blader, de er for store til en vanlig konvolutt.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Koster jo 30 kroner og sende i de smartpostkonvoluttene og jeg har selv fått 15 donald blad i en slik konvolutt, men da tok jeg ekstra tape på slik at ikke konvolutten gikk hull på!
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Jeg sender store boblekonvolutter hver dag som brev jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå