Ina25♥med gull i magen Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Hvordan har dere tenkt å gjøre det til å begynne med? Kjøpe en løs balje eller stellebord med integrert badebalje? Og får man kjøpt et stativ til baljen hvis man kjøper en utenom? Ser for meg at det blir slitsomt å sitte på gulvet å bade;)
WPW Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Har hørt at babyene vokser så fort ut av de integrerte badebaljene, så vi kjøper en utenom. Nevøen min har en sånn løs balje. Han er snart 2, og den er ikke for liten enda. Vet ikke om man får kjøpt stativ..
WPW Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 men.. forresten.. hvis du kjøper en vanlig kommode og bruker det som stellebord kan du jo sette baljen på toppen da:)
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Man får kjøpt stativ til å ha balje på. Babyshop har iallefall hatt det. Stellebord med integrert badebalje blir ofte MYE gris. Vann i alle skuffene og sånn.
Eline på vei med nummer to Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Vi har tenkt å bade i vasken i begynnelsen, så kjøper vi inn en rimelig badebalje som vi kan bruke senere (blir det for tungt å sitte på gulvet så er det mulig å sette baljen på en krakk eller to).
en av hver Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Det er umulig å bade ungen alene med balja under stellebordet /nedi en kommode. Da må du holde våt baby med en arm mens du tar lokket ned. Og baljene oppi der er helt elendige og veldig små. Kjøp for all del løs balje. Mange baljer får man stativ til, men vi går for gulvet denne gangen, da slipper vi alt det utstyret som bare blir brukt noen korte uker og så ma lågres eller kastes..
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 Vi har balje i stellekommoden og har ikke hatt noen problemer med det. jeg er alene halve året pga jobben til mannen min - og hadde ingen problemer med å bade jenta vår alene, heller aldri søl nedover i kommoden. Fra dattera vår var 4 mnd har vi brukt badekaret - men kunne fint ha brukt baljen i stellebordet lenger.
Ellebettemor Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 Vi hadde badebalje på sammenleggbart stativ til å begynne med for tulla vår-før vi gikk over til badekar. Kommer til å velge det samme nå.
PrincessElisabeth Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 Vi kjøpte badebalje på ikea til vesla vår og har aldri sett noen ulempe med at baljen stod på gulvet. Vi bruker den enda og hun blir 2 i oktober, men nå står baljen inni dusjen, ettersom hun er stor nok til å sitte alene, under oppsyn såklart:) Vi har iallefall kost oss med den, men ser ikke bort fra at andre ting kan være vel så bra.
Mrs. Bouquet Skrevet 5. juli 2008 #10 Skrevet 5. juli 2008 Vi har sånn inflisa hjørnebadekar, men gidder ikke å bade en liten baby i det. Sist hadde vi stellekommode med badekar, badekaret la jeg på loftet fordi jeg ville ha klær i alle skuffene. Kjøpte heller en god badebalje på ikea og en "badestol" som babyen ligger i. Syns det fungerte helt ok å ha det på gulvet, bare tappa i med dusjslangen. Brukte også tummy tub, men det likte jeg ikke når babyen ikke var sterk nok i nakken til å holde hodet opp, var så stress å vaske når en skule gjøre det alene. Du får kjøpt stativ til badebaljer, men personlig gidder jeg ikke å ha noe stativ som må oppbevares når det ikke er i bruk.(tror jeg, var nå litt fristende også i grunnen)
turtlebug, med bebi i magen:) Skrevet 5. juli 2008 #11 Skrevet 5. juli 2008 Vi har veldig trangt og lite bad og ellers lite oppbevaringsplass i leiligheta, så vi har fått låne et sånt stellestativ med integrert balje som kan slås sammen når vi ikke bruker det (har en benk på badet vi skal bruke til stelleplass, så kommer ikke til å bruke stellebordsdelen av denne). Vet ikke om disse er å få tak i lenger, ser kun ut til at det er mulig å få tak i baljer i hardplast, som tar mye større lagringsplass. når snuppa blir større, kjøper vi nok en større badebalje i plast som kan stå på gulvet.
trollmor85 Skrevet 5. juli 2008 #13 Skrevet 5. juli 2008 Jeg hadde badebalje fra IKEA til datteren min. Brukte den fra han var helt liten til hun var noen år. Du kan jo kjøpe en delfin badestol (tror det heter det) som du kan bruke fra barnet er 0-6 mnd for å støtte henne litt opp. Jeg satt på gulvet å badet henne, var ikke slitsomt det. Badingen tar jo ikkke så lang tid.
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #14 Skrevet 6. juli 2008 Vi kjøpte bare en løs balje på IKEA (de vokser jo så fort) som vi skal bruke oppå vaskemaskinen på badet (blir fort litt søl antar jeg) - da får jeg en fin høyde å bade babyen i også )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå