Gjest Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Vi har alltid brukt Babyline sin solkrem, pga at eldstemann har hatt litt atopisk eksem/sensibel hud. Vi har prøvd annen solkrem, men da får hun eksem med en gang. Ikke moro når det er fint vær og hun klør over hele kroppen og må holdes inne pga at vi må roe med kortisonkrem... Bruker Babyline også til minstemann på 1 år, tør liksom ikke å ta noen sjanser. Men så ser jeg på tester at selv om denne solkremen er bra mtp farlige stoffer, så gir den liten beskyttelse mot UV stråling? Så da lurer jo jeg... Skal jeg satse på at den beskytter nok, eller våge meg på å prøve en som beskytter bedre men som inneholder parfyme o.l. Minstemann er ikke altfor mye i direkte sol, og har ofte en t.skorte eller body på. Men fireåringen vil jo helst gå naken eller i bikini/badedrakt når det er sol. Hvilken solkrem bruker dere? Hvilken vant testen i F&B? Håper på svar, vet at dette ikke er et alvorlig problem, men setter pris på svar :0)
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Dytter litt... Håper noen vil svare selv om det ikke er det mest spennende innlegget på en fredagskveld ;0)
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Til ungene bruker jeg en krem fra www.naturlighudpleie.no. Vichy vant årets test i F&B mener jeg å huske.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Bruker kun Cosmica, eller Vichy sin, ingen av de man kjøper på vita/coop, som Nivea, Natusan da ungene lett får utslett/eksem av dem. Vet dessuten at det som selges på apotek er mindre kjemikalier i!
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Vi bruker VICHY.( 50+spf) Kjempefornøyd... Lett å smøre på, og er sprutelaske på den.. Veldig praktisk. Og så ble den kåret best i test i F&B =) Var ingen betenkelige stoffer i den og den ga best beskyttelse...
Sunniva78 har to små Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Vi kjøpte først Vichy, men den er parfymert, og lillegutt fikk litt utslett av den. Så kjøpte vi Babyline. Den er helt grei, selv om den er verre å smøre ut... Nå er gutten min kun 5 mnd da, og får minimalt av direkte sollys på seg. Så for vår del funker Babyline utmerket:-)
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 den vichy solkremen vi har er det ikke noe parfyme i. Spurte spesiellt etter det på apoteket. og det står det utenpå flasken også.
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Takk for gode svar! Tror jeg skal fortsette med Babyline, men kjøpe Vichy sin og prøve på et lite område på eldstemann for å se om hun reagerer eller ikke. Synes at hun blir en anelse rød når hun har vært en stund i solen og er smurt med Babyline.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Bruker babyline sin. Smører tjukt og det funker som bare det på min 2åring iallefall!
Lekamøia Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Jeg forholder meg kun til testene hos Grønn Hverdag, for Foreldre og barns tester endrer kriterier for hvert år, så de blir jeg bare forvirret av. Vår sønn tåler svært få solkremer. Vi bruker Dr. Hauscha sin, som er den eneste han ikke reagerer på i det hele tatt. Den kommer godt ut på testen hos Grønn Hverdag, og har fysisk, ikke kjemisk filter. Han reagerer med utslett på Babyline sine solkremer. Når du når har funnet en som barnet din tåler og som ikke inneholder farlige stoffer, synes jeg at du skal fortsette med den. Smør heller et tykkere lag og oftere.
OsloMor Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 Vi bruker også Dr. Hauscha for fjerde året på rad og jeg er veldig fornøyd med den. (Bortsett fra flekkene den setter på lyst tøy da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå