Gå til innhold

Hva kan dette bety?...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til jordmor idag.. Er 12+4. Hun kjente og målte livmora, og sa at den var litt større enn forventet..

Så fikk jeg beskjed om å gå på gangen ett øyeblikk, hun skulle ta en telefon. Døra sto på gløtt, så jeg hørte hele samtalen.

Hun ringte til jordmor på sykehuset, og bestilte ultralyd til meg i neste uke, grunnet mye større livmor enn vanlig!

Sa til meg at hun bare ville ta en ekstra sjekk..

Hva kan det være som gjør at den er så mye større da? Tvillinger?

Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hørt at de gjør det ved mistanke om tvillinger og at du kansje er lengre på vei enn du tror.

Skrevet

Kan nok være tvillinger, eller så kan det hende at din livmor ligger høyere opp enn normalen. Har du normal kroppsvekt? Hvis man er litt overvektig kan livmoren innimellom ligge høyere.

Men jordmoren burde jo ha sagt til deg hvorfor hun ville ha deg på en tidliger ul enn ord.ul.

Hun kunne jo f.eks sagt " jeg vil ha deg på en ekstra ul, fordi .../ (det kan hende det er to...)" Hvis det er det hun mistenker. Slik at du ikke skal gå å gruble.

Håer du skal på ul tidlig i uken, så du slipper å vente så lenge på svar!

Skrevet

Har normal kroppsvekt ja, er 161cm høy og 59kg..

Jeg spurte hvorfor, men fikk beskjed om at det ikke var noe vits i å spekulere på det, måtte vente å se hva de evt fant ut på ul..

Fikk ikke time før kl.1 på fredag:s

Skrevet

Du får bare smøre deg med tålmodighet...Du får i alle fall svar på fredagen! Skulle du ha tvillinger inni magen, så har du i alle fall bedre tid på å omstille deg, enn om du fikk vite det på ordinær ul i uke 17-19.

Skrevet

Det er sant:) Håper egentlig på tvillinger;) Å har hatt en liten mistanke om at det kunne være det, for magen er ganske stor allerede.. Er ikke tvillinger i nær familie, men ble gravid rett etter p-pille slutt, var visst større sjanse for tvillinger da sa legen..

Men litt utålmodig ja!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...