Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 sende mld til barnevernet der dem kan teste han eventuelt for dette? Har lurt på dette noenganger da jeg har snakket med bf om han rett & slett har dopet seg. Nå var han her nettop for å hente allergi tab og han virket heeeeeeelt fjern
Gjest ->>- Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Siden du sier barnefar gjetter jeg at situasjonen er at han er din eks og har samvær, men du har hovedomsorgen for barnet/-a? I så fall, nei. Barnevernet vil ikke gjøre noe i forhold til ham, med mindre det foreligger en akutt situasjon mens han har omsorgen for barnet/-a.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Er i samme situasjon så må bare spørre siden det virker som du har peil; hva kan en gjøre da?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Ja han har bare barnet annenhver helg og annenhver onsdag..... Nå skal han ha barnet i 2 uker, og barnet er hos han nå Så ingenting man kan gjøre? Spør jeg så blååånekter han bare....
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Er du i tvil om at han doper seg skal du nekte han å ha samvær med barnet, selv om du ikke har lov til å nekte han. men viser det seg i ettertid at han doper seg, og du har latt ungen dra til sin far når du tror han doper seg står du svakt, for da mener du egentlig at det er greit at barnet er hos far når han doper seg. (tro det den som vil, dette sa barneværnet til meg. Ikke ang dop, men i forhold til antidepresiva tabletter barnefaren tok her. Som jeg og barnet reagerte på når han brukte. (han var helt fjern og ør) Ta deg en prat med barneværnet, helsestasjon og familievernkontoret. De kan gi deg mer saklige råd. Og så er det lurt å få denne bekjymringen på papiret om det viser seg at han doper seg.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Om du mener han er ruset er det faktsik du som kan bli stilt til veggs om du sender barnet ditt på samvær. Du bør ta kontakt med advokat!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 :-O Får kontakte bv eller hs på mandag da.... Forbanna far, barnet elsker jo pappa'en sin!!!!! argh!
Gjest ->>- Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Ingenting. Du kan nekte samvær, men det vil svekke deg i en omsorgssak. Du kan tillate samvær, men det vil svekke deg i en barnevernssak. Catch-22. (Det er kortversjonen. Om du er reelt bekymret for omsorgen til barnet ditt ved samvær, bør du kontakte barnevernet og ikke tillate samvær, eventuelt kreve samvær under tilsyn. Barnevernet kan ikke gjøre noe særlig i forhold til samværsforelderen, men det vil være nyttig ved eventuell konflikt om samværet å kunne dokumentere at man virkelig har vært bekymret, ikke gjort det på faen.)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 råder deg til å kontakte advokat også. Det en kan få råd om å gjøre fra f.eks helsestasjon kan i verste fall skade din egen sak. greit å snakke med noen som er oppdatert på lovverket også!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Barnevernet frarådet meg å la bf ha barnet alene pga rus.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 Takk. Jeg nekter samvær uten tilsyn, og pr idag er tilsynet meg. Altså vi møtes alle 3. Har bedd om prøver og det var han ikke intr i å avgi. Kan noe som dette vrkelig føre til at han kan vinne omsorgen. Aldri nektet samvær, kun satt betingelser. Anonym men ikke HI
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #12 Skrevet 4. juli 2008 her også. bare så synd en står alene oppi det og kun har rådet fra barnevernet og fint lite annet! Ja bortsett fra redselen for at en gjør noe feil og kan bli stilt ansvarlig for det i en sak om omsorgen.
Gjest ->>- Skrevet 4. juli 2008 #13 Skrevet 4. juli 2008 Antagelig ikke, men det er vanskelig å si noe konkret om det uten å kjenne saken deres. Men generelt vil det alltid styrke samværsforelderens sak om hovedomsorgshaver har vært vrien på samværet. Men så lenge han går med på betingelsene dine og ikke har gått til sak, lover jo det godt for din del.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #14 Skrevet 4. juli 2008 Poenget er at jeg tror han hadde sluttet på dagen om han hadde fått snakket med bv. (han er pingle nr 1) For det er ikke slik at hvem som helst kunne merket det på han tror jeg, men vi som kjenner han ser jo at det er noe annerledes ved han til tider. Så sto han å snakket om at han hadde vært oppe hos de dophodene i går, og han "badet" (engelsk) og "kicket" så jææævlig på noe. Altså, han snakket som et "typisk" dophue og virket VEL sløv.... Spurte hva han gjorde ute hos de folka, men han hadde plutselig bare vært der i max 15 min og det var bare for å snakke med en kompis av seg som visstnok ikke doper seg. Det jeg troooooor han kan ta er speed til tider og hasj (uten at jeg har særlig peil) Hva han gjør når han ikke har barnet driter jeg forsåvidt i, men siden han fikk barnet i dag og virket såååå sløv ble jeg litt skeptisk ja...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #15 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har jo ikke lyst at han ikke skal kunne ha samvær med barnet sitt mer, men at han IKKE doper seg (om han gjør det, vet jo ikke sikkert. Men min samboer reagerte han også)................ Og vet han hadde pisset på seg hadde det blitt noe snakk om bv og testing av han... men om dem ikke kan gjøre det så...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #16 Skrevet 4. juli 2008 Tusen takk for svar! Sjokkert over hva som vistnok er barnas beste. Skjønner jeg må være en rar mor som tydeligvis ikke har forstått det. Får håpe faren havner skikkelig på kjøret igjen så han havner på avvenning for 4 gang. Og får håpe han blir der i evig tid, slik at ungen hans får mulighet til å vokse opp uten budskapet om at dop er akseptabelt!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #17 Skrevet 5. juli 2008 jeg ville ikke ha kontaktet barnevernet..og fått de inn i ditt liv med fri vilje.. jeg ville tatt meg en skikkelig alvorsprat med barnefar. sagt til han hvilke mistanker du har,og at du ikke er vilig til og latt han ha ungen uten at du er der.. og er han "fjern"når han er sammen med deg og barnet..så røk hannes sjanse for den dagen. og hvis han nekter deg i og være der når han er sammen med barnet,så hadde jeg forlangt urinprøver og kontaktet en advokat.
starfire Skrevet 5. juli 2008 #18 Skrevet 5. juli 2008 Til siste anonym, Litt opplysning om barnevernet til deg hadde kanskje vært på sin plass. For de gjør faktisk en fantastisk bra jobb. Det du leser i media om at de kommer inn og tar barna fra foreldre er pisspreik. Det skal ufattelig mye til for at barnevernet kan gå inn i hjem og fjerne barna fra foreldrene. Saken er at barnevernet ikke har mulighet til å forsvare seg i media. Derfor har du bare en side av saken, og som kjent er det flere sider ved en sak. Det å kontakte barnevernet er faktisk en veldig god ide. Skaff deg litt informasjon om hvordan barnevernet jobber, sjekk barnevernsloven så ser du hva de har å forholde seg tili saker og finn ut mer enn det du leser i VG før du ymter frempå om at det å kontakte barnevernet og "få de inn i ditt liv med fri vilje" er en mindre god ide. Barnevernet er en instans som hjelper barn og foreldre. Det er ganske sjelden de henter barnet ut av hjemmet og alltid siste løsning, og når de gjør det må de faktisk ha tillatelse fra fylkesmannen. Det å få barnevernet "inn i ditt liv" er ikke så forferdelig sommedia skal ha det til. Blir rett og slett forbannet over folk som ikke klarer å tenke selv, men sluker alt media skriver med hud og hår. Når skal folk i dette landet skjønne at informasjon man får servert av media om offentlige instanser er 50% bullshit/50% overdrivelse? Så forbanna enkelt for media å kaste dritt om for eksempel barnevernet av den enkle grunn at de ikke har mulighet til å fortelle sin side av saken.
starfire Skrevet 5. juli 2008 #19 Skrevet 5. juli 2008 HI, Kontakt barnevernet, du. De har peiling på hva du kan gjøre og hvordan dere kan løse saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå