Gå til innhold

jah.. ferie, ja.... *hjertesukk*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett frem til en lang og rolige ferie med litt oppussingsarbeid hjemme, og nå har vi fått beskjed om at hele familien til sambo kommer på besøk, dvs i alt 9 stk. Vi har akkurat flyttet til nytt hus og er langt fra kommet i orden. Nå må vi stue bort esker og ting og tang for å gjøre plass til gjestene. Vi må ogaå ut å kjøpe dyner og puter til de. De har ikke spurt direkte, de sa visst bare at de kom, og at de ikke visste hvor lenge, men de hadde da 14 dagers ferie.. Skjønner at sambo synes det er koselig å få familien på besøk og at de alle samles, men ikke akkurat nå da, tenker jeg.

Håper det ikke er frekt å be de hjelpe til litt, jeg kan ikke fly rundt og være vertinne i ferien heller... Puh...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær litt vertinne, så setter du de i arbeid:)

Skjønner at du får litt hetta ja. Men fortell dem hvor kjøleskap og brødboks osv er og benytt dere av alle hender og føtter som kommer til å henge rundt. Det hadde jeg gjort!

"Føl dere som hjemme!" (les; her ordner vi oss selv)

Skrevet

Jeg signerer furilaks! Gi beskjed om at her gjør man som man er hjemme. Styr litt med stull og stell i huset, selv om de er der. Forhåpentligvis forstår de at det trengs, kanskje får du hjelp=)

Hvis de er 9 stk klarer de fint å underholde hverandre + man klarer jo ikke være sammen så mange mennesker heeele tiden.

Skrevet

Det må jeg si... antenner det mangler de hele hurven eller?

Men siden de først kommer så bruk de for alt det er verdt! Sett de i arbeid og la de føle seg som hjemme (les: ordne seg selv i stor grad). Skal du være vertinne i 14 dager sliter du deg ut.

Skrevet

Inviter på dugnad!Middag og pils(for de som vil ha) som belønning =)FUNKER HVER GANG HER!

Skrevet

Kanskje de kommer for å hjelpe til? Det ville vært eneste grunnen til at jeg hadde funnet på å dra på besøk 14dager til noen som akkurat hadde flyttet inn i nytt hus... Dvs jeg hadde nok ikke reist så lenge bort på besøk uansett og ville nok heller spurt om jeg kunne hjelpe heller enn å bare informere om at jeg kommer på besøk...

Når dere får besøk av så mange, så er det jo lov å si de må ha med seg sengetøy eller soveposer. Unødvendig at dere skal måttet ha fullt utstyr til alle 9gjestene!

Jeg ville bedt samboeren min ringe og si at det er hyggelig at de kommer på besøk, men da må de ha med seg sengetøy og regne med å hjelpe til så dere får gjort det dere hadde planlagt i deres ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...