Gå til innhold

Dere med små mager, fikk dere små barn også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ganske liten mage, men ifølge kontroller er babyen i magen normal, sier de hvertfall.

Dere som har erfaring, har dere født små barn også, eller har du vært normale i str.? Skjønner ikke at det kan være plass til en fult utviklert baby med normal vekt inni der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen her som hadde litt mindre mager ?=(

Skrevet

Hei. Eg har hatt liten mage både sist svangerskap og denne gongen. Sist fekk eg ein gut til termin på 3500 gram og 50 cm. Det er vel normalvekt på gutter. Så lenge SF-målingen er innenfor normalen og alt anna er ok, så hadde eg ikkje bekymra meg. Men eg har fått mange kommentarer på kor liten magen er. No seier eg berre, det var slik sist og. Men eg skal innrømma eg bekymra meg masse for det første gong. Eg trøster meg med at eg ikkje har fått eit einaste strekkmerke : ) Lykke til med din mage : )

Skrevet

takk for svar. sf-målene er innenfor normalen, men akkurat langs nedre område av den grønne kanten hele veien.. men den stiger normalt. foreløpig ingen strekkmerker, 35 uker, og jeg har fått det andre plasser under pupbertet og div, så får håpe de holder seg unna :D

Skrevet

jeg hadde en liten mage, ifølge alle andre enn meg :P

jeg fikk en gutt som var 3900 gram og 51 cm. Jordmødrene og de to legene som var under min fødsel var alle sikre på at han skulle bli en liten kar på 1 kg mindre enn han var.

SF målene var helt på gjennomsnittet.

Skrevet

Hadde liten mage. Lå under den røde streken hele veien.

(Men magen SÅ veldig stor ut, hvertfall syns jeg det..)

Jenta veide 3122 of var 48 cm fire dager over termin.

Skrevet

Må tilføye at mine SF-mål første gong låg dei fleste gongen på det nederste feltet innenfor det grønne område. Eg hadde nokre målinger som låg på den røde streken,men aldri over. Jordmor og lege målte ca annakvar gong. På slutten flatet sf-målet ut, så eg var inn til ekstra UL- sjekk, men alt var normalt. Denne gongen har eg ligget jevnt nederst på det grønne område slik som deg. Er no komt i uke 32.

Skrevet

jeg hadde liten mage med hun yngste. hun var 3650g og 52 cm.

størst mage med førstemann 2810g og 48 cm.

Skrevet

Jeg hadde ikke direkte liten mage noen av gangene, men andre gangen var den mindre enn den første, men andre ungen var likevel 200 gram tyngre.

Skrevet

Hadde veldig liten mage forrige gang. Ble sendt på ekstra UL, vekstestimering(?). Hadde lavt sf mål hele.siste trimester.

Fødte 2 dager etter menstermin, 6 dager før ULtermin.

Lillegutt var 3030gr og 49cm,helt perfekt selv om magen var liten :)

Skrevet

Hadde liten mage (la på meg 7 kg), men lå øverst på normalfeltet på sf-målingene. Fødte 2 uker før termin og baby var 2890 gram, så litt liten ja :)

Skrevet

Jeg har veldig liten mage på en allerede liten kropp. og babyen blir under tre kilo, i hvert fall. SF-mål på normalen, men i underkant på den tjukke streken hele veien.

Skrevet

naboen her er kjempetynn,å d viste nesten ikke at hu var gravid..(nei d er ikke overdrevet)

å hu poppte ut en baby på 4 kg..så d har nok ikke noe å si..

Skrevet

så fint å høre..takk for mange svar..

hysterisk førstegangsfødende som jeg er ser jeg for meg at det er en dverg eller miniatyrbaby inni der.. jeg er ikke unormalt liten.. men ligger langs nederste kant av det grønne feltet hele veien.. vært på ul uke 30, og da var alt normalt med babyen.. Er bare helt vanvittig at det skal være en normal baby inni der synes jeg.. men da kan jeg prøve å slappe av litt da=)

Skrevet

Gikk ikke an å se at jeg var gravid før jeg var seks-sju mnd på vei, og fikk aldri stor mage, gikk i samme str jeans og klær gjennom hele svangerskapet... Heller ingen strekkmerker...

Gutten min var 50 lang og 3700, så han var i hvert fall ikke spesielt liten.. tror ikke str på mage og stort eller lite barn har noen sammenheng...

Skrevet

Med datteren min hadde jeg "liten" mage og hun veide 3580 gram - helt perfekt. Nå har jeg "liten" mage og gutten ligger på den røde streken på sm-målene og er estimert til å veie oppunder 4 kg ved fødsel. Vi er alle forskjellige og bærer barna våre forskjellig i magen.Er så lei av at folk sier med kritisk stemme at magen min er liten. Må forklare daglig hvordan ting henger sammen. Men men...

Skrevet

legen jeg var på kontroll hos dagen før fødsel kommenterte at jeg ikke hadde stor mage - men ut kom en på 3950 og 53 cm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...