Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 stress? jeg har hatt mange halsbetennelser nå, og lurer på hvorfor jeg får dem hele tiden.... igjen og igjen... kan det være stress? jeg føler meg ikke akkurat stressa, men jeg er alene med barna, har full jobb, henting i barnehage, middagsmat, legging, innkjøp, aldri egen tid osv....... kan det ha noe med halsbetennelsen?
Gjest ->>- Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Forsåvidt. Stress kan gjøre deg mer disponert for infeksjoner generelt. Men når det er bare én type infeksjon som dukker opp igjen og igjen ville jeg gjerne sett på andre mulige årsaker også (innkapsling av bakterier etc), og kanskje vurdert vaksinert om det er snakk om streptokokker.
blond Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Ja, det kan det. Du kan ha stress i kroppen uten at det oppleves slik. Sørg for helsjekk hos legen, fullt blodprøvesett. Sørg for avlastning og tid for deg selv. Da bør det gå over. Gjentatte infeksjoner over et lite tidsrom kan være tegn på at kroppen din er nedslitt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Jeg hadde 6-8 halsbetennelser i året i nesten fem år, inntill jeg fjernet mandlene mine. Har ikke hatt en eneste halsbetennelse på fire år nå.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 jeg har hatt 4 på under et år. mye har skjedd den siste tiden. føler meg ikke stresset.... men man kan jo lure..... burde kanskje spurt legen om det..??? men jeg vil ikke ha stress og bli sykemeldt :-)
blond Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Det er sjelden man blir sykemeldt uten at man selv ønsker det/samtykker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå