Freiamamma Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Hva kan det vere? Jeg bruker egentli aldri å gå så lenge over,.. Forrige mens startet 1.juli .IKM forrige helg, tok CB digital Tirsdag, negativ.. Hva skjer? Har hatt en merkelig bobling i magen de siste to mnd.. Noen som har en "logisk" forklaring på hva som "feiler" meg?
3barnsmor? Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Ville prøvd den ikke digitale jeg. Se min tråd, jeg testa nå først positiv 8 dager over ikm å det var i dag med cb vanlig. Lykke til!
Freiamamma Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2008 Oi. Tenkte liksom at siden den var negativ Tirsdag så er jeg VERTFALL ikke gravid, for da burde det vist.. Testa nå nettopp med billigstrips, men den er også hvit med bare en strek..
Freiamamma Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2008 Testet du hver dag "Alle gode ting er 3" ? hvilke tester brukte du og når? var det med morgenurin eller senere på dag også?
3barnsmor? Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Test med morgenuring, jeg brukte tillsutt den sikkreste av dem(i mine øyne) Clear blue,
3barnsmor? Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Jeg testa ikke hver dag, første gangen testa jeg på dagen når mensen skulle vært her. Så testa jeg 4 dag og 5 dag, før jeg venta til i dag 8 dag etter ikm å da testa jeg positivt.
Freiamamma Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2008 okei. takk:) greit å vite. da skal jeg kjøpe CB og teste med morgenurin, dersom TR ikke lurer rundt hjørnet.. Føler meg ikke gravid så jeg har vel mest tro på at det er noe annet.. men men .. får bare vente og se. ingen tegn til TR enda vertfall..
trulte86 Skrevet 6. juli 2008 #9 Skrevet 6. juli 2008 Hei! Hvordan går det? Har du fått positiv test eller TR nå? Jeg er i akkurat samme situasjon.. 6-7 dager over IKM å ingen positiv test og ingen tante..
Freiamamma Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2008 Hei hei! Ingen TR her heller enda.. og kun negative tester. Tar billigstrimler hver morgen, men de er hvite med bare en strek. Jeg ser og ser etter den andre streken, og av og til er det nesten så jeg inbiller meg at den er der.. men det er den ikke.. Så jeg sjønner ikke hva som skjer. Bruker vanligvis å vere ganske så punktlig når det gjelder TR. Aldri gått så lenge over uten å vere gravid.. Har lest på nettet at noen tester positivt veldig seint, og leste om en som aldri fikk positiv test hjemme.. så alt håp er vel kanskje ikke ute ? selv om det ser rimelig mørkt ut.. Hvor ofte har du testet, og hvilke tester bruker du ?
trulte86 Skrevet 6. juli 2008 #11 Skrevet 6. juli 2008 Hei igjen! Jeg testet fredagsmorgen, mandagsmorgen(IKM), tordagskveld, fredagsmorgen og i dagtidlig.. Fredag brukte jeg en test fra billigtester, mandag CBdig. og fra torsdag tester fra lav-pristester...de siste skal reagere på 20 måleenheter hcg.. da burde jo de slå ut om jeg var gravid... Kan man produsere så lite hcg etter så lang tid da? Så nå går jeg egentlig bare å venter på tanta.. Grusomt irriterende siden jeg skulle begynne på pergo denne mnd.. Har prøvd i et år snart å har aldri vært plaget med at tanta har vært borte..heller den andre veien; at hun aldri ville reise!! Hold meg oppdatert da når det endelig skjer noe!!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. juli 2008 #12 Skrevet 6. juli 2008 Sikker på at du har hatt el denne mnd?? Jeg opplevde akkurat det samme tidligere i uka. Vente og venta på tr, og negative gravitester... Hadde jo så rare symptomer i magen, helt annerledes enn før tr... Jeg tok en el-test også jeg, og DEN var positiv! Så min syklus hadde forskjøvet seg med to uker! Hadde ikke testet etter el den mnd, så jeg trodde el hadde vært jeg... Det jeg vil frem til, er at det kan jo være forskyvelser i syklus, og at det er el-smerter dere kjenner. Lykke til!
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #13 Skrevet 6. juli 2008 Hei! Ikke meningen å drepe noen drømmer eller slikt, men her er min historie, i allefall. : Helt siden jeg var 14 år, så har mensen vært utrolig stabil meden syklus på 28 dager. I mars, for fire måneder siden, fikk jeg plutselig ikke mensen da jeg skulle hatt ikm. Gleden var selvsagt veldig stor, og jeg var SÅÅÅÅÅ sikkert på at nå hadde det endelig klaffet. Men neida.. tok blodprøver og slikt, og oppdaget at el var borte vekk. Jeg har fremdeles ikke fått mensen, så derfor har jeg blitt tildelt både provera og pergo. Aner jo ikke hva som "feiler" deg, men dette var i allefall min historie! Lykke til!!
Freiamamma Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 6. juli 2008 Hei igjen! Har ikke testa noe mer. testa idag tidlig og når der ikke var noe så er det vel lite vits i å teste mer på en stund? Jeg har ingen symptomer på graviditet. Men igår hadde jeg veldig vondt i korsryggen og nedetter det ene beinet.. Så jeg va sikker på at tanta var på vei! men altså ingenting enda.. hvordan går det med deg trulta?? Jeg føler meg ganske sikker på at jeg ikke er gravid. Men lurer på å dra til legen og få han til å sjekke ut at ting er ok ellers. Men vet ikke hvor lenge jeg skal vente før jeg drar til legen?
trulte86 Skrevet 8. juli 2008 #16 Skrevet 8. juli 2008 fortsatt ingen positiv test.. Har tenkt å ringe gynekologen i morgen å få sjekket situasjonen.. har hatt ganske vondt nedentil idag og lurer på om cysten min har en plan om å sprekke..håpet på at det er en spire som lager krøll er helt borte vekk..nå vil jeg bare at tanta skal komme så jeg får begynne på pergo.. Men,men.. en vel ikke annet gjøre enn å smøre seg med tålmodighet..Har du prøvd lenge da Freiamamma?
Freiamamma Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 8. juli 2008 Nei har ikke prøvd lenge. Har vert litt til og fra om vi var klare for en ny baby, men de siste par mnd har vi intensivert og bestemt oss for å prøve aktivt. Og da tror jo man at det skal gå på første forsøk.. som det jo ikke gjør i de fleste tilfeller.. Uansett.. ingen TR her enda heller, vil også bare at den skal komme igang så ting kan normalisere seg igjen her! Blir så frustrert av å vente.. også hatt en del vondt nede i magen/korsryggen.. så det virker som om det skjer noe der nede, jeg vet bare ikke hva.. gravid er jeg jo ikke..
3 gull og ??? Skrevet 8. juli 2008 #18 Skrevet 8. juli 2008 Slitsomt å vente, ja. Iallefall når en ikke vet hva en venter på... Tr...? Gravid...? Noe galt...? Hadde vært deilig å vite! Har det som deg (du svarte på innlegget mitt i stad, freiamamma - takk!) Tror hele tiden tr kommer - har gått med bind i to uker for sikkerhets skyld. Vi prøvde egentlig ikke å bli gravide - hadde slett ikke tenkt å bli det igjen enda... Men jeg blir GLAD for positiv test... Men... Har bestilt billigtester. Har prøvd både clearblue og quick respons - men ikke snev av antydning engang... Vi må vel bare vente videre... Håper snart du finner utav det! Skal se etter deg her inne:-) Spennende å se hvor vi havner...
trulte86 Skrevet 8. juli 2008 #19 Skrevet 8. juli 2008 ja..det er litt av et styr denne babylagingen! Hvor gammelt er barnet dere har fra før da? Jeg blir ofte så frustrert at jeg bare vil gi opp hele greia jeg.. i går fikk jeg vite at en kompis av meg skulle bli pappa(en som da alltid har vært en av de som "lever livet" med piker,vin og sang..hihi..har fast dame nå da..) jeg ble helt satt ut og nesten sint..er fryktelig hormonell for tiden.. (grøss..)ikke det at jeg ikke unner ham ALT godt for han er en ekte kjernekar! men i mitt skrudde hode var det jeg som skulle få familie først..leeenge før ham..men sånn skulle det da ikke bli...Og for å gjøre saken enda bedre så fikk jeg en halvtime senere vite at jeg skulle bli tante.. Da de fortalte det ble jeg kjempeglad, men senere på kvelden kjente jeg at jeg var helt utslitt og hadde lyst til å legge hele greia på hylla.. Idag er humøret heldigvis MYE bedre å jeg GLEDER meg til å bli tante=) Hold meg oppdatert videre også da=)
3 gull og ??? Skrevet 8. juli 2008 #20 Skrevet 8. juli 2008 Vi har to barn - 3 og 4 år :-) Hadde en MA i uke 13 mellom dem. Var gravid i 21 av 25 måneder - og ammet i "pausen" -og ett år etter siste fødsel. Etter det har det vært "deilig å ha kroppen for seg selv litt". Men hadde vært koselig med en baby! Eldstejenta vil veldig gjerne ha det! Vi sees her inne :-) Lykke til videre til deg :-) Og gratulerer med tantespire ;-)
Freiamamma Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #21 Skrevet 8. juli 2008 Vi har en liten på snart 2, som ikke er så liten lenger!! . Har lyst på baby igjen, har alltid tenkt at det ikke skal gå mer enn tre år mellom første ungene. Så det blir spennede å se om vi får det til! Ikveld har faktisk TR vist seg igjen. Bare håper at hun kommer skikkelig og ikke noe tull.. Jeg er så klar for å komme igang med ny pp. Hadde vert morro om vi kunne følge hverandre videre.. Lurer på hva som gjør/gjorde at TR ble såpasse forsinket som den er. Hadde jeg bare visst! Er alltid innenfor +/- 2-3 dager i syklus, så NOE har det vert.. Der er som du sier, travelt å gå og vente , spesielt når man ikke vet hva man venter på!! Så alle logiske forslag mottas med stor takk her i gården!
trulte86 Skrevet 11. juli 2008 #22 Skrevet 11. juli 2008 Var hos gynekologen i går for UL og hcg-blodprøve... Det så ut som at en cyste hadde sprukket (væske i og rundt eggstokkene) og hcg-testen var negativ..Cystene som sprekker kan visstnok ofte gi litt symptomer som kan forveksles med graviditet..fikk provera som jeg skal begynne på idag og pergotime om ca 10 dager..så da er vi snart i gang med en ny pp.. Det var bra at tanta viste seg til slutt da! Det er bare å PM meg viss du vil så kan vi slå følge videre=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå