Gå til innhold

Cerazette og blødninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på andre brettet nå. Første brettet gikk helt fint de første 3 ukene så var det blødninger hver dag. Begynte på brett 2 og første uken gikk knirkefritt, men så begynte blødningene igjen... Har ellers ikke merket andre bivirkninger.

Kan jeg regne med at disse blødningene vil gi seg, hvor lenge må jeg såfall regne med å holde ut? Eller er dette noe jeg vil ha så lenge jeg fortsetter på disse pillene?

Har forsøkt det meste innen hormonell prevensjon, men ser ikke ut til at det finnes noe som kroppen min tåler bra:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne jeg.. trenger svar jeg og.. brukte cerazette forrige gang jeg amma, fikk ingen blødninger før jeg hadde slutta å amme, da var det jo bare å begynne på andre piller... nå har jeg gått på den en uke og fikk blødninger 2 dagen.... trodde jeg slapp unna denne gangen og jeg.. :o/

Skrevet

ingen med kloke svar?

Skrevet

jeg bruker disse, men kan dessverre ikke gi gode svar. For jeg blør veldig sjelden, og har vært slik fra jeg starta på de...

Men hører en del som har en del blødninger med de. Er det vanlig? Gjerne bare veldig heldig jeg;)

Skrevet

Er på tredje brettet og har mensen (eller hva det nå er) annahver uke. Blør altså ca 14 dager i måneden. Utrolig kjipt.

Noen som har råd om hva slags prevensjon man bør bruke når man ammer? Spiral er uaktuelt.

Skrevet

Jeg slet med mavesmerter og hyppige blødninger mens jeg gikk på cezarette.

Skrevet

enni: hvor lenge gikk du på de da?

Skrevet

Jeg holdt på med blødninger i ca 3 mnd da jeg gikk på cerazette. Så ga det seg helt..... Prøv om du kan bite tenna sammen og hold ut, så hjelper det nok etterhvert. Krysser fingrene for deg!

Skrevet

jeg har nå gått på cerazette i 1.5mnd og små blød konstant.. vert opphold på kanskje 1-2 dager, så på ann igjen....

orker ikje dette mer...

så på mandag ringer jeg til legen og skal få resept på yasmin... gjekk på dei før eg blei gravid, hva kjempe fornøyd me dei...

Skrevet

Kan man gå på yasmin mens man ammer?

Skrevet

Takk..:) En drøy mnd skal jeg klare holde ut. Men nytt forhold og disse evinnelige blødningene er en påkjenning. Hver gang han vil "kose" litt må jeg si : vent litt, må bare sjekke om jeg blør først... For ikke å snakke om frykten for å våkne opp i et blodbad....Lystdreper...:/

Skrevet

Men det er ikke lurt å vurdere annen prevensjon da, hvis du sliter veldig med det?

Skrevet

Tror jeg har forsøkt det meste... Ikke engang ladycomp fungerte som den skulle på meg:/

Skrevet

Flere som har opplevd at blødningene gir seg innen rimelig tid?

Skrevet

For meg ga det seg ikke. Men du vet jo hvordan jeg reagerer på alt med hormoner i. Nå er det såpass at legene anbefaler at jeg ikke bruker hormonell prevensjon noensinne og ikke kobberspiral heller.

Skrevet

Jeg gikk på Cerazette fra august/september det ene året til februar det andre året og på den tiden gikk det vanligvis 13 dager fra starten på en "mens" til starten på neste, med to unntak; 22 og 40 dager. Dvs, føltes som om jeg hadde mensen hele tida *yuck* Kommer mest sannsynlig aldri til å bruke dem igjen....

Skrevet

Blødde så og si daglig i 3 mnd. Så stoppet det opp.

Har nå gått på de ca 1.5 år og er superfornøyd. Får nå kanskje en pitte liten mens som varer et par dager, hver 2-3 mnd =)

Jeg holdt på å gi opp etter de tre første mnd, siden jeg blødde kronisk, nå er jeg superglad jeg holdt ut.

Skrevet

Frittpiller spør du meg,gått på de i over ett år og blør 2 ganger på hvert brett,en gang midt i og når jeg skal ha det.

Var lei og slutta på de nettopp for og prøve på en liten en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...