*Rutletutt* Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Og hvor lenge har dere i så fall planer om å amme? Jeg ammet førstemann til han var 10 mnd - da ville han ikke mer. Milla er nå 11 mnd og ser ikke ut til ville gi seg med det første;o) Håper å amme noen mnd til - sånn at hun kanskje er litt bedre rustet til de første mnd i bhg...kanskje hun slipper å bli så mye syk.
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Hei hei =) Min lillegutt er 9 mnd, og jeg har ingen planer om å gi meg med det med det første..og det tror jeg heller ikke mini her gjør heller Jeg kommer nok til å fortsette å amme han etter han er fyllt året og utover også, så sant han vil ha.. Syns det er så lettvint å greit, og så er det jo veldig koselig da =) Så hadde vært vemodig å måtte slutte syns jeg da.. Men det er jo bare positivt for barnet å amme lenge også..som du sier at kanskje de slipper å være så mye syke. Ammer du offentlig enda eller bare hjemme? Jeg ammer offentlig, og bryr meg ingenting om det.. enda iallefall!
*Rutletutt* Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2008 Ammer offentlig jeg også) Hun er liten for alderen da, så folk tror vel hun er endel yngre enn hun er, he he;o) Uansett, hadde det ikke brydd meg. Syns det er kjempekoselig å amme. Hun hadde en liten ammenekt på 5 dager da hun var 8 mnd og da ble jeg kjempedeppa...var ikke klar for å slutte da nei. Hun tar ikke flaske med melk heller da - men drikker vann fra flaske.
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Gutten min er heller ikke kjempestor for alderen.. Han er ikke så lang, så jeg trenge ikke å streve så veldig for å få lagt han til.. Men jeg bryr meg heller ikke uansett.. Det voktigste er at man gjør det som er best for en selv og babyen mener jeg Han her har heller ikke vært så glad i å ta melk på flase, men vann er han veldig glad i.. Drikker masse =)
hamsterpia Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Mini blir 11 mndr om ei uke, og jeg ammer fortsatt. Han er så "puppgutt" at jeg får nok ikke gitt meg på en god stund enda. Ammer fortsatt om natta også her da!
Legekjærringa Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 jepp her er det fortsatt pupp å få ved 11 mnd. Nettopp vært gjennom en sykdomsperiode hvor han nesten bare ville ha pupp....veldig lettvindt for meg siden jeg også var syk. Skal nok begynne å trappe opp fast føde til 4 måltider pr. dag og amme morgen og kveld når begynner i bhg. (Nå blir det ca. 3 måltider og 3 x pupp). Videre nedtrapping til 1 x pupp om dagen (kveld) til ca. 1,5-2 års alder. Ser ann om lillegull vil ha pupp så lenge og om jeg føler meg konfortabel med å amme et så stort barn (ikke offentlig ihvertfal - nå gjør jeg det)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 Her er gullet snart 1 år, og vi ammer hver morgen og noen ganger om ettermiddagen. Synes det er utrolig koselig. Spesielt nå som jeg har begynt å jobbe. Jenta mi er veldig stor, så har prøvd å unngå offentligheten, men har blitt noen ganger på stranda nå etter jobb, og det går jo greit. Er jo de andres problem om de synes det er rart...egentlig
Yrha Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 Jeg ammer ikke offentlig lenger... Har fått en sperre på det etter noen litt frekke kommentarer fra bekjentskaper om at det ser rart ut. Kjempesynd, men det har bare blitt sånn. Ammer morgen, ettermiddag og før leggetid. Vi fortsetter sånn i noen måneder til, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå