gravidjente23 Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Hva kan jeg spise..? Mener jeg har hørt man kan spise med god samvittighet, men folk sier så forskjellig.. Ble litt stressa av hele greiene!!
miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 eter hva jeg har forstått er det helt greit å spise reker. Mener på atvi ikke bør spise krabbeinnmat, men krabbeklør. Er litt usikker på det med krabbenen altså, men spis reker du! Nam...mangler bare hvitvinen..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Krabbeinnmaten skal du holde deg unna, men krabbeklør kan du trygt spise.. Samme med reker. Så lenge det er ferskt og kokt så går det bra!
Nala82 Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Fikk beskjed av legen min om å holde meg unna reker og jeg... Trodde egentlig det var greit å spise det, men hun mente noe annet. Har akkurat "syndet" og spist 8 reker da... heh..
*Lunamor* Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Både krabbe og reker er kokt og kan trygt spises. Grunnen til at flere advarer mot innmaten i krabben er på grunn av paven, den skal man unngå både som gravid og ikke gravid! Man skal ikke spise skalldyr som er ukokt som gravid, eksempler på dette er kamskjell, østers osv.
Squirrel79 Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 http://matportalen.no/Emner/Gravide Les denne siden. Den er veldig bra og oppdatert på hva man kan spise/ikke spise. Flere leger som anbefaler siden også. Ble kjempeglad når jeg så jeg kunne spise sushi jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå