Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 babyen min på 6 mnd har nemmelig fått det.han har hatt det i noen dager, men den er langt ifra hissig. får litt puss i ny og ne, men som regel ser du den bare ved at det kommer en liten tåre i øyet, og litt puss i kroken på morgenen. jeg har begynt å skylle med saltvann... noe annet jeg kan gjøre? må øyebetennelse behandles når den ikke er hissig?
kokko Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 har nå hørt at det ikke trengers å behandles, men jeg er ikke lege... så jeg ville tatt kontakt med helsestasjon eller legen. Det er jo bare til å ringe og snakke med de, du trenger jo ikke time til de.
mamman til to gutter Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Anbefalingen nå er at man ikke behandler øyebetennelse i utgangspunktet. Skylle med saltvann som du gjør er veldgi bra, hvis du ammer, kan du ta litt mm i øyet også, det skal være veldig bra (og der er ikke mme like bra, for å ha understreket det;-) er antistoffene som ikke er i mme som er bra for betennelsen) Hvis det blir verre eller ikke går over i løpet av noen dager, så bør du ta en tur til lege/legevakt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Vask med saltvann og bomull, gni fra nesen og ut, og bruk ikke samme dott på begge øynene. Det tok øyekatarren sist vi fikk.
Gothminister Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Tror ikke du behøver å gjøre noe mer enn det du gjør nå. Går det ikke bort etter noen dager,kontakter du legen. Hvis det hvite inne i øyet er rødt,øyet er smalt og hovent,og det kommer masse puss,da ringer du legen,for da trengs det behandling for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå