Gå til innhold

må øyebetennelse alltid behandles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min på 6 mnd har nemmelig fått det.han har hatt det i noen dager, men den er langt ifra hissig. får litt puss i ny og ne, men som regel ser du den bare ved at det kommer en liten tåre i øyet, og litt puss i kroken på morgenen.

jeg har begynt å skylle med saltvann... noe annet jeg kan gjøre?

må øyebetennelse behandles når den ikke er hissig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har nå hørt at det ikke trengers å behandles, men jeg er ikke lege... så jeg ville tatt kontakt med helsestasjon eller legen. Det er jo bare til å ringe og snakke med de, du trenger jo ikke time til de.

Skrevet

Anbefalingen nå er at man ikke behandler øyebetennelse i utgangspunktet. Skylle med saltvann som du gjør er veldgi bra, hvis du ammer, kan du ta litt mm i øyet også, det skal være veldig bra (og der er ikke mme like bra, for å ha understreket det;-) er antistoffene som ikke er i mme som er bra for betennelsen)

Hvis det blir verre eller ikke går over i løpet av noen dager, så bør du ta en tur til lege/legevakt.

Skrevet

Vask med saltvann og bomull, gni fra nesen og ut, og bruk ikke samme dott på begge øynene. Det tok øyekatarren sist vi fikk.

Skrevet

Tror ikke du behøver å gjøre noe mer enn det du gjør nå.

Går det ikke bort etter noen dager,kontakter du legen.

Hvis det hvite inne i øyet er rødt,øyet er smalt og hovent,og det kommer masse puss,da ringer du legen,for da trengs det behandling for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...