FuriLaks Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Jeg er ganske lite bekymra for det aller meste, men akkurat det med væskeinntak har jeg visst hengt meg opp i. Hvor mye drikker deres smårollinger i løpet av en dag? Her drikkes det ofte bare noen slurker melk/juice til måltidene, unntatt middag, da blir det ditto vann. Tilbyr vann OFTE, drikker noen ganger noen slurker, men ikke veldig interessert. Så da blir jeg litt stressa og gir han 2-3 dl med utvanna juice e.l. fordi han jo MÅ få i seg væske! Særlig nå som det er så varmt. Hvis vi skifter bleier ca 5 ganger i døgnet, så er det max to av de som er skikkelig våte. Trenger jeg egentlig å stresse med dette syns dere? Han er 1 1/2 år og drikker vel hvis han er tørst?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Mini er 2.5 år og vi sliter med det samme.. Han har konstant drikke tilgjengelig.. Men vil nesten ikke ha noe.. Nå i varmen så er jeg jo ekstra nøye.. Vi hadde egentlig sluttet med flaske.. Men etter flere dager hvor han fint kunne gått med bleien i 24 timer uten at den var tisset ut så begynte vi med bleie igjen.. Vi skiftet på han flere ganger den tiden og det var sjelden han hadde tisset.. Nå får han flaske igjen litt av og til hvis jeg ser han drikker veldig dårlig og da kan han kaste nedpå 2 flasker på rappen.. Så han må jo være tørst..
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 slik var min også... helt til han ble 2.5. han drakk minimalt, fikk sjeldent i seg mer enn en halv liter væske på en dag. jeg tilbød og jukset men neida.... jeg stresset ikke betydelig med det. bare ga noe godt når han måtte drikke, slik som når det er så varmt som nå. da fikk han saft. nå har han plutselig begynt å overdrikke, og drikker seg mett og slikt, så det er ikke lengre et problem her. lykke til :-)
FuriLaks Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2008 Ja, det er ekkelt når de ikke drikker. Bleia var knusktørr i dag morges, kan jo ikke være bra det! Ga han melk med litt blåbærbiola i nå, først med vanlig drikketut, men ikke spesielt interessert. Så bytta jeg til en tåteflasketut og jammen drakk han ikke hele flaska på 1,25 dl=) Så takk for tipset, Blekkspruten.
tre små... Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 jo, jeg tenker mye på detog det ER viktig med væske. selv om jeg er voksen og drikker når jeg er tørst så har det hendt at jeg har "glemt det bort" og drikker veldig lite selv.. føler meg ikke tørst..men blir slapp og vondt i hodet.. så for min egen del drikker jeg bra mest pga jeg vet det er viktig og ikke fordi jeg alltid er så tørst.. derfor tenker jeg at jeg må passe litt ekstra på barna for det skjønner ikke at det er viktig enda.. prøver å tilby de vann.. men de tar bare noen få slurker i løpet av dagen.. og kanskje et lite glass til middag.. på kvelden er de ofte tørste og drikker mer vann.. men i løpet av dagen får de et glass biola, melk og juice.. og gir de også saft eller annen drikke med smak... og det er mest for at de skal få nok væske.. de er faktisk flinkere til å drikke vann når det ikke er sommer.. men da tenker jeg heller ikke så mye på dette.. mest nå i varmen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå