Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid for første gang, 5+2. Kjempespent og nysgjerrig på hva som skjer fremover... Krysser fingrene for at alt går bra! Lurer på om det er noen som har erfaring med hvilke kremer eller lignende som kan forhindre strekkmerker og sånn når magen begynner å vokse for fullt?

Er jo mye genetisk betinget, men det kan vel ikke skade å prøve å forebygge litt... Skulle man få det er det vel naturens gang, men greit å vite at man har prøvd å ta litt vare på sin egen kropp også oppi det hele :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det selges noen gode oljer i helsekostbutikker som er til akkuart det:) Husker ikke helt hva de heter, så du får bare spørre etter det!h

Skrevet

Det meste er genetisk, og har hørt at at fett er også med på i gi strekk merker, ikke at jeg vet så mye om det da, men det er det jeg har hørt! Jeg smørte med med vanlig krem (nivea,spenol og bioterm) hver dag og natt, jeg har ingen strekk merker. Men jeg har jo veldig elastisk hud så kan jo også ha noe med det å gjøre!Men hadde jeg fått så hadde det ikke gjort noe, for det hadde vært verd det:) Får det kansjke denne gangen da:)Men jeg tror å smøre seg hver dag vil forebygge!!Gir huden næring!

Skrevet

Jeg smurte meg med cocoa bodylotion fra body shop. Fikk ikke strekkmerker iallefall. Men det har ikke min mor elle rmin søster heller...

Kommer til å smøre meg med den etterhvert denne gangen også

Skrevet

De sier at man kan forebygge ved å ta tran feks for å "smøre" huden innenifra.

Skrevet

Forrige svangerskap smørte jeg magen hver kveld med Weleda (svangerskaps?)olje som fås kjøpt i helsekostbutikker. Da slapp jeg strekkmerker, selv om jeg nok har anlegg for det, for jeg har en del strekkmerker på innsiden av lårene og på hoftene etter puberteten. Tror det anbefales at man smører seg fra ca uke 20. Det står på bruksanvisningen på flasken.

Skrevet

Gammelt, og rimelig, kjerringråd mot strekkmerker er rett og slett å smøre seg med olivenolje. Dersom du vil ha med god lukt, kan du ta et par kvaster lavendel og litt sitronskall oppi oljen så lukter magen din rolig og oppfriskende samtidig ;-)

Har personlig ikke prøvd dette, men skal det om 9 uker!

Skrevet

Jeg tok trankapsler, for å smøre innvendig, og jojoba olje utvendig. På mage, rompe og lår. Fikk ingen strekkmerker, så skal gjøre akkurat det samme denne gangen også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...