Gå til innhold

Jeg har fryktelig dårlig råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

og snakket med pappa på telefonen i dag. Han sa at nå har det ramlet inn noen tusen på kontoen hans igjen. 250 000 kroner. Fikk da noen tolvere, og da ble det stor premie, kunne han fortelle.

Hvordan han kan ha samvittighet til å skryte av dette, når han vet at jeg er i dyp krise økonomisk akkurat nå, det forstår jeg ikke.

Hadde mine barn vært i den kneika jeg er i nå, og ikke bodd hjemme, så hadde jeg aldri fortalt dem at jeg hadde vunnet så mange penger, når intensjonen ikke var å gi litt til dem.

Jeg håper han koser seg med pengene. Jeg er ikke sjalu. Bare lei meg fordi jeg har en far som aldri har brydd seg om meg.

Det gjør vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trist å høre sånt!! har selv en far som er gniten!! ikke det at han har så veldig god råd men uansett så vet jeg at han har spandert utrolig mye på min søster å hennes barn oppigjennom! å nå vet jeg at han handler en go del røyk å lignede til samboern min! å da blir eg fly forbanne!! han jeg bor me prøver å slutte! men det er jo ikke enkelt når man får røyk i henda hver eneste dag!! alt fra 10pk til tobakk!! men mest 20 pk!! blir så frustrert!! å jeg ingenting får!! er ikke sjalu men bare irritert å provisert!! på 20 års dagen fikk jeg blomst til 20 kr fra rema å det samme fikk jeg 6 år senere så lurer fælt på hva det blir i år! 1 pk kinderegg? hmmmmmmmmmmmmmmmm

så jeg vet hva du sliter me, en far som er dritt!! snakker skikkelig baby te meg i tillegg.,......

Skrevet

Skjønner hva du mener. Vi klarer oss, men noen ganger er det litt trangt. Faren min arvet 1 million for 1,5 år siden (som for øvrig er borte på mye tull). Men når jeg i ett sett fikk høre at brødrene mine hadde fått penger til depositum, bil ol. så blir jeg forbanna.

Hvis han absolutt skal gi bort penger, så synes jeg at han kunne fordelt det likt på alle 3. Ikke gi masse penger til 2, og gi faen i sistemann.

Men uansett, så er det en ufattelig stolthet å kunne klare seg selv. Derfor gidder jeg ikke stå å sutre over at jeg har dårlig råd når jeg har det heller.

Skrevet

Det er sant. Best å klare seg selv, men det er trist når dine egne foreldre sitter godt i det, og ikke gir et øre til barna sine, selv om de er blitt voksne.

Barnebarna kunne jo fått litt, om ikke annet. Sommerpenger eller kall det hva du vil.

Skrevet

Samme problem som deg 20.01

Vi er tre barn, jeg født som nr to. altså i midten.. fort gjort å bli glemt da.. Irriterende når det ikke er likt mellom søsken. Men har mormor+morfar og farmor som gjør akkurat det samme.

Så jeg vet med meg selv at jeg vil gjøre alt jeg kan for at mine unger skal ha det likt. Ingen forskjellsbehandling der..

Det er veldig sårt for den som opplever det og det ødelegger så mye i forholdet til foreldre. Mener ikke at man skal være grisk og skal ha alt andre har, men det er hyggelig at de ser om du trenger penger også..

Skrevet

Om du noen sinne vinner masse penger, arver etc så del aldri med de som fikk mest, så kan de sitte der og være missunnelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...