MamiMaribel Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 På 80-tallet husker jeg at lekegrind fantes i omtrent alle hjem, men jeg kjenner ingen som har det nå. Når jeg tenker etter, er det jo ganske praktisk, for man får barnet opp fra gulvet - men de er jo store som skip, - ( og ikke akkurat et pent møbel:-D) og umulig å ha for de som bor i leilighet. - Men nå sitter jeg her og vurderer å kjøpe lekegrind, for det er så utrolig gulvkaldt hos oss.........:-D
*Minnie Mus* Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 ?? Alle jeg kjenner med små barn har i alle fall hatt det. Vi også. Men den ble ikke så mye brukt da, for hadde en unge som ikke ville sitte der. Men måtte når jeg skulle dusje el gå ut med søppel... Men deilig å være kvitt den nå ja...
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 av samme grunn kjøpte jeg:o) men ble senere ikke mye brukt... men kanskj nå med nr 2... slik at storebror kan få leike ifred... .o)
* 5 om dagen * Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 jeg hadde det når han var liten, men han likte seg ikke så godt oppe i den, så han er rundt beina mine i stedet :-)) men jeg har hatt unger før som har sitte i de til de var nesten 3 år, ho ene skulle sitte i den og leke, og er jo greit da...
Silje og Vaniljebollene Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har iallefall... Veldig greit å ha når jeg skal noe som gjør at jeg ikke kan følge med så nøye.
OsloMor Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Min eldste elsket å være i lekegrinden, yngste var ikke like entusiastisk når storesøs. løp rundt og lekte på gulvet;)
melkekua™ Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Jeg brukte grinda når jeg gikk på do eller hentet post el div småting. Den ble også brukt noen ganger når jeg dusjet i kjelleren (før vi fikk bad oppe). Kommer nok til å bruke den kun til det denne gang også. Vi har stort hus så det er ikke noe problem at den tar stor plass.
MamiMaribel Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. juli 2008 Var den mest i bruk før barnet fylte året ? Jeg har vanskelig for å se for meg en aktiv liten tass som frivillig sitter "innestengt"...? Men ser det praktiske i det:-D
melkekua™ Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Ja, den var mest i bruk før hun fylte 1 år ja )
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Har ei venninne som har lekegrind, ser at det er veldig praktisk siden de har hund.
TurangaLeela Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 Jeg føler det samme som deg, at det er få som har lekegrind i dag. Kun jeg og to venninner som har hatt. Vi måtte ha det pga. vi har peis, og da vi henter ved i ut-huset kunne jo ikke mini krype rundt. Og det var veldig praktisk når jeg skulle i post-kassen og på toalettet, men som andre har skrevet så ble den egentlig lite brukt. Mest til oppbevaring av leker. Kommer til å bruke den til nr. 2 også.
Moi 32 Skrevet 4. juli 2008 #12 Skrevet 4. juli 2008 Alle jeg kjenner med små har lekegrind. Gutten min liker godt å sitte oppi den når han er mett og uthvilt. Men dette er takket være at vi startet tidlig(4mnd), og at vi passer på at han sitter der litt hver dag, gjerne litt sammen med han også. I perioder vi ikke har fulgt opp vil han raskt ikke være der mer, og vi må "venne" han til den igjen.
Mamma til to tette Skrevet 4. juli 2008 #13 Skrevet 4. juli 2008 Vi kjøpte en når han var 7 mnd og den er fortsatt i bruk (15 mnd). Han godtar nå kun å være der om morgenen når jeg tar en dusj. Han leker faktisk utrolig godt oppi der, som om han får mer ro over leken, leser bøker, bygger med klosser og leker med biler. Men nå er det som sagt kanskje bare 15-20 min om dagen. Tidligere var det greit at jeg kunne vite at han var trygg når jeg gikk på do, måtte styre med kokende kar på kjøkken osv. Han likte seg spesielt godt når han begynte å reise seg og kunne gå-gå-gå rundt og rundt ,-)
Moi 32 Skrevet 4. juli 2008 #14 Skrevet 4. juli 2008 Han er forresten 1år nå, og behovet bare øker etter som han går rundt og skal plukke på alt. Bruker den når jeg dusjer, går på do, henter tøy i kjelleren, henter fram vogna for legging, lager middag ol. Han kan sitte der opptil en time når han er i det rette humøret.
PyttPytt Skrevet 4. juli 2008 #15 Skrevet 4. juli 2008 Vi har lekegrind pga hund, fikk tak i en fin en syns jeg selv Nå er jenta mi bare 7 uker, men har slengt babygymmen oppi, og hu ligger og kikker og koser seg i fred for vofsen. Men kjenner ingen andre som har..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. juli 2008 #16 Skrevet 4. juli 2008 Gutten vår er 9 mnd å vi kjøpte en søt lekegrind nå i hvitt tre. Han stoorkoser seg oppi der, å det er utrolig kjekt å sette han oppi der når jeg ikke kan følge med. Å forresten, vi bor å leilighet å det funker hvis man vil;-) Hehe
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 4. juli 2008 #17 Skrevet 4. juli 2008 Jeg syntes det var veldig praktisk med lekegrind i hvertfall:) Cornelia er marsbarn og det var litt gulvkaldt i huset vi bodde før så hun lå ofte og sov i lekegrinda på dagen;) Har sånn så vi kan justere bunnen i flere høyder! Blir sikkert praktisk da vi får lillebabyen også, slik at storesøster på 2 ikke blir for innpåsliten De fleste jeg kjenner med barn har lekegrind;)
Alba44 Skrevet 4. juli 2008 #18 Skrevet 4. juli 2008 Vi har og syns fortsatt den er super. Da lillegutt var yngre, så kunne han leke en god stund i den. Nå er han snart 13 mnd, og han er der mens jeg dusjer, på do o.l. Ikke mange minuttene det er snakk om, men gull verdt for det
Line_78 Skrevet 4. juli 2008 #19 Skrevet 4. juli 2008 Vi bor i leilighet, ca 65 kvadrats treroms på oss fire, og har da lekegrind for det, slett ikke umulig :-) Ganske stor sekskantet sak som okkuperer plassen mellom kjøkken og stue (åpen løsning her). Praktisk, men brukes ikke så mye nå, og det blir godt å rydde den bort etterhvert så vi får bedre plass. Vesla på 7 måneder liker å race rundt på gulvet, så hun får for det meste åle seg dit hun har lyst. Legger henne f.eks der hvis jeg skal på do eller ut etter posten, og noen ganger når vi spiser middag.
Line_78 Skrevet 4. juli 2008 #20 Skrevet 4. juli 2008 Og så oppbevares masse leker der som ei nevner :-) Storebror brukte den etterhvert som lekekrok da han var yngre, så vi måtte la den stå åpen så han kunne gå inn dit for å leke når han ville.
Gjest Zima *PP?* Skrevet 4. juli 2008 #21 Skrevet 4. juli 2008 Vi har lekis og kjenner mange som har det :-) Det er veldig prktisk. Vi har brukt vår mye!! Park-A-Kid heter vår! Den er stor og fin og vi hadde ikke så stor plass der vi bodde før og den fikk fint plass. Nå bor vi mye større og den er så kjekk, vi bruker den som dørgrind og hele pajkka. :-)
camilla^ Skrevet 4. juli 2008 #22 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har lekegrind. Hadde ikke til første men kjøpe til andre. En liten lekegrind i hvitmalt tre. som kunne heves og brukes uten en av veggene. Den fikk slike stoffknotter under seg slik at jeg kunne dra den med meg rundt i leiligheten uten at den lagde riper. Leiligheten var liten også. men utrolig praktisk å ha siden babyen alltid måtte ha meg i synsvidde for å ikke skrike. Så da kunne jeg lage middag, vasketøy på badet, leke med hun eldste osv... også kunne babyen sove der. Også kunne hu eldste leke med ting hun ikke kunne om babyen var på gulvet. etter ett halvt år tok jeg den på hytta, da ble det soveplass til begge to. Den var så lett at den var enkel å bære med seg i hagen. tantungen min har brukt den og nå er det leker som er i den. Ungene koser seg glugg i den. Praktisk å samle opp lekene også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå