mamarama og lille banan Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 jeg er 24+2 uker på vei, og i dag så jeg og samboer for første gang at babyen sparket på utsiden av magen! utrolig spesielt og fint jeg kjente liv første gang i uke 16-17, og kjente liv ved å legge hånda på magen rundt uke 20. MEN jeg har foranliggende morkake, og er attpåtil førstegangs. har jeg en unormalt sterk og aktiv baby eller? har jo hørt om flere som har foranliggende morkake som ikke har kjent liv på INNSIDEN før de er flere og tjue uker på vei. noen med lignende erfaringer eller peiling? klager ikke her altså, er bare nysgjerrig
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Jeg er 24+4 og har sett sparking på utsia noen uker nå. Er tredjegangs da, men har også foranliggende morkake. Har kjent bevegelse siden uke 12 denne gangen. Men da var det veldig sjelden, kunne gå over en uke mellom hver gang. Og da kom også bevegelsene, eller jeg kjente bare bevegelsenen når jeg lå på høyre side.. Er vel forskjell på hvordan morkaka ligger i forhold til baby, selv om den kalles foranliggende har jeg tenkt.. Men jeg vet ikke så mye om det. Jeg koser meg også for hver spark og bevegelse jeg kjenner. Og kan ta meg selv i bare å sitte å kose med magen og titte på den i håp om at det kommer ett spark som kan sees.. Er bare helt fantastisk. Har savnet dette fra de andre gangene, og særlig første mann hos meg var veldig aktiv, og han likte særlig musikk, da danset han i takt med musikken inni magen. HERLIG!!
mamarama og lille banan Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2008 han danset i takt med musikken? går det an? hehe håper jeg får oppleve det det er sikkert sant som du sier, og babyen flytter jo på seg. morkaka "dekker" vel heller ikke hele babyen.
Miss Dynamite Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 jeg er førstegangs, 24+2 og kjent liv i noen uker, og sett magen hoppe siden uke 19 ca......
mamarama og lille banan Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2008 da er vi akkurat likt på vei da babybenz, og begge er førstegangs men det er en gutt i magen min da
AO3 Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Jeg er ogsaa foerstegangs, og har mesteparten av morkaken paa forsiden. Er 24+2 i dag, og har sett magen bevege seg i nesten tre uker naa. Spark kjente jeg allerede da jeg var 14+6. Det er nok veldig forskjellig fra barn til barn, og fra mage til mage! Jeg har en veldig aktiv krabat der inne... Naar han/hun virkelig tar av, buler magen flere centimeter i den retningen han/hun beveger seg/sparker... Det er artig aa se, ikke sant?
mamarama og lille banan Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2008 ja, det er veldig artig og merkelig også
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 jeg har kjent liv siden uke 15 er andregangs. så sparkene på utsiden av magen første gang igår, typen fikk oppleve det og kjempe stolt:) vi ser hverandre bare hver helg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå