Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 7mnd. Sluttet fordi det var på tide med fast føde i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Fullammet i 6 mnd: sluttet med fullamming grunnet at barnet trenger også fast føde. Fortsatte imidlertid å amme til barnet var 17mnd: sluttet så med ammingen da barnet ikke ville ha mer pupp.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Fullammet første i 7 mnd, sluttet fordi hun trengte fast føde, nr 2 i 8 mnd og sluttet av samme grunn. Ammet eldste til hun var 1 år (var da allerede garavid med nr. 2) og nr 2 til 22 mnd.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Førstemann: 6 måneder (men det tok noen måneder før han ville spise særlig store porsjoner fast føde). Sluttet fordi det var på tide å introdusere fast føde (fortsatte å amme til han var ca 17 måneder) Nummer to: Fullammet i 5,5 måneder. Begynte med smaksprøver da siden hun viste stor interesse for mat når vi spiste. Amminga er fortsatt hovednæring, men hun spiser en god del fast føde også (7 måneder).
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Du da HI? Høflig å svare selv også når man stiller sånne spørsmål ;-)
mor_til_2_84 Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Fullammet til han var 8 mnd. Da gikk melkeproduksjonen ned, og klarte ikke få den opp igjen. Fortsatte med kosepupp morgen og kveld til han var 15 mnd eller noe...
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Var passe full fram til 10 mnd alder deretter tårlig nykter=)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 beklager, spurte ikke av ren nysgjerrighet, men fordi: jeg fullammer ennå, han er snart 5 mnd. men så har jeg fått mindre melk og prøver og få opp produksjonen, men hs mener jeg kan begynne med grøt nå. men jeg vil gjerne fullamme litt til.. vil gjerne vente med fast føde. HI
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 med den første fullammet jeg til han var 7 mnd. Da trengte han mer. nr 2 fullammet til han var fem mnd. da ville han ha noe mer.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #12 Skrevet 4. juli 2008 Dette kommer nok an på barnet ditt, ikke på hvordan vi andre har gjort det. Har to barn selv, og de trengte fast føde på ulike tidspunkter, barn er ulike akkurat som oss voksne. Så det beste er nok å se på om barnet ditt virker fornøyd, om det har nok våte bleier i løpet av et døgn, om det virker interessert i maten deres osv, og så avgjøre hva som passer best for dere.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #13 Skrevet 4. juli 2008 selvfølgelig skal han få fast føde hvis han trenger det. jeg lurte egentlig på om det var derfor andre slutta og amme for at de fikk mindre melk og babyen måtte ha annet, eller om det var andre årsaker. kanskje noen hadde tips om hvordan øke melkeproduksjonen siden jeg veldig gjerne vil fortsette å amme. Tror nok han kommer til å like fast føde, i den forstand at han smatter og ser på oss med store øyne når vi sitter å spise. Så jeg gleder meg litt til vi kan sitte rundt bordet alle sammen å spise Blir nok smaksprøver de nærmeste dagene.. selv om jeg har veeeldig lyst å fullamme en stund til.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #14 Skrevet 4. juli 2008 Har du forsøkt ammedebatten? Og så er det lurt å skrive i hovedinnlegget hva du egentlig er ute etter ;-) Noen tips til å øke ammeproduksjonen som jeg kommer på i farta er vørterøl, havregrøt, amme ofte, amme om natta. Fant denne inne på ammedebatten: http://www.dinbaby.com/forum/thread/6734624 Her er det masse tips. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå