Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Er så kin på å kjøpe litt småtteri til den lille :) Er 21 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann søkte jeg omtrent da jeg var 20 uker på vei, fikk engangsstønaden en liten mnd etterpå:-)

Skrevet

Engangsstønaden blir utbetalt tidligst i uke 26, men det er sikkert noe behandligstid slik at du sikkert kan søke allerede.

Se mer på NAVs hjemmeside: http://www.nav.no/page?id=330

Skrevet

Jeg leverte søknaden bare 1 dag før jeg var 26 fullgåtte uker, og fikk brev i posten noen dager etterpå, om at jeg hadde søkt for tidlig og at de måtte ha ny dokumentasjon på at jeg faktisk var så langt på vei som jeg var..

MEGA TEIT!!!!!!

Skrevet

Hmm kanskje det har litt å si hvilket nav kontor du tilhører? Ikke vet jeg, men tror jeg søker allikevel. :) takk for svarene jeg har fått

Skrevet

3 mnd. fikk jeg beskjed at jeg kan få de utbetalt. Så hvist jeg søkte da tok det bare noen dager før pengene er på konto.

Skrevet

Har hørt endel om det, de krever visst termindato dokumentert senere enn uke 26... så selv om termindatoen blir satt mellom uke 17-19, så må man få lege/jordmor til å bekrefte denne ETTER man har passert 26 uker (dette gjelder også for de som skal søke foreldrepenger visstnok). Helt tåpelig, men det er vel for å være sikker på at vedkommende fremdeles er gravid elns.

Skrevet

Dette stemmer ikke i forhold til NAVs egne hjemmesider hvor det helt klart står at de kan først bli utbetalt i uke 26.

Skrevet

Det står jo tydelig på søknadskjemaet at man ikke kan søke før man er fulgått 26 uker, fikk også beskjed om dette på nav kontoret. Dumt at noen får tidligere da. Ikke noen vits i den regelen liksom. Jeg også vill ha penger nå, er 24 uker :/

Skrevet

jeg søkte når jeg var i uke 15. ringte til nav når jeg var i uke 25 for å høre hvordan det lå an og får den utbetalt når jeg er i uke 29. er nå i uke 26.

Skrevet

du kan søke når som helst, og får utbetalingen etter uke 26 (barnets uke 24) - du får bare et vedtak i posten og der står det at du får pengene innen den og den datoen. Bare å søke i vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...