ormeynglet Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 En gutt på avdelingen har fått brannkopper, og da lurer jeg jo på om det kan være skadelig for fosteret hvis jeg skulle få det? Snuppa skal jo ha ferie nå da, så håper hun ikke har blitt smittet allerede. Er 36 uker i morgen.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 hmm.. litt sikker.. mener jeg har hørt det en gang, at det ikke var bra for gravide.. men.. kan du ikke ringe føden, eller JM eller noe slikt?
ormeynglet Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2008 Skal til jordmor på mandag, så skal spørre da. Vi holder på å pusse opp og skal begynne å flytte neste uke, så vi har lekt litt med tanken på å høre i barnehagen om hun kan være noen dager ekstra. Vil jo ikke det hvis det kan være skummelt på noen måte. Ikke noe særlig om hun får det heller selvfølgelig.
Venter på sommer,sol og barn Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har nettopp lest om det, siden jenta mi har fått det nå, og jeg er gravid i uke 35. Det kan føre til misdannelser på fosteret om mor blir smitta de tre første mnd i svangerskapet. Men da får mor en eller annen for for vaksine Ellers er det ikke noe farlig. Og om en nyfødt får vannkopper i løpet av de to første levedøgn. Da får også de en eller annen form vaksine...
trollmor85 Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 brannkopper eller vannkopper? brannkopper er ikke farlig , vannkopper kan være farlig har jeg hørt
Mrs. Bouquet Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Her står det litt fakta om barnesykdommmer. Det står ingenting spesielt om gravide når det gjelder brannkopper, slik det gjør med den femte barnesykdom. http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/barnesykdommer.php
Kaosmamma' n Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 Jeg ville ha holdt meg borte fra evt.smitte. Har hørt at dette er en sykdom på lik linje med vannkopper, som hvis den skulle smitte en gravid kan gi store skader på fosteret. Kjenner en jordmor som kjenner en nabo som var gravid og ble utsatt for smitte. Hun fikk et skadet barn, og den eneste grunnen de kunne forklare skaden på var at hun hadde vært utsatt for denne smitten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå