Gå til innhold

Noen som har brukt Eurax og vært gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 34 og fått utslett. Legevakten sa jeg kunne bruke eurax, men da jeg leser vedlegge står det:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyrestudier er heller ikke tilstrekkelige til å utrede ev. reproduksjonstoksiske effekter. Krotamiton skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko.

Hva ville dere gjort?

Takker for svar på forhånd!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Eurax på hvert et kløende myggstikk jeg får. Har ikke lest pakningsvedlegget, så jeg visste ikke at det kunne være en mulig risiko, men jeg ville nok ha brukt det likevel.

Kan ikke helt skjønne hva som kan skje, i allefall ikke så sent i svangerskapet!

Skrevet

eruax er jo kun til topicalt bruk, så hadde brukt det jeg. Svæææært lite som eventuelt skulle bli tatt opp systemisk!

Men når felleskatalogen er så uspesifikk, så må man jo bare gjøre det som magefølelsen sier er riktig.

Grunnen til at de ikke sier JA eller NEI er jo bare fordi det ikke er gjort studier på det, betyr ikke at det nødvendigvis er farlig. Sånnsett er felleskatalogen litt upraktisk

Skrevet

hmm d har jeg ikke tenkt på..jeg har smurt d på magen for jeg hadde et stikk der,å d begynnte å klø over et stort parti rundt d..

d går nok bra d og:)

Skrevet

Jeg har også brukt det. Hadde ikke overlevd uten tror jeg, myggen elsker meg..:( Synes ikke det hjelper stort da, men innbiller meg at det hadde vært verre uten.

Skrevet

oi, har jeg ikke tenkt på. Nu vel, alt har jo gått bra. Har vært på mange kontroller siden jeg brukte Eurax, alt ser bra ut. Håper jeg ikke klør noe mer i tiden som kommer, for nå kommer jeg sikkert ikke til å tørre å bruke kremen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...