celodi Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Hadde sååå lyst på spekeskinke i går..Liker det egentlig ikke noe særlig,men fikk veldig lyst på..Kom da på at jeg har lest noe om dette her..Aldri hørt om det før jeg... Kan ikke spise spekepølse på brødskiva heller da...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Spekeskinke er vel noe av det som frarådes gravide å spise. Noen sier at man kan fryse den først, da vil den ta knekken på tarmbakterier, men ikke de der andre bakteriene (som jeg ikke klarer å huske navnet på i ammetåka), da må den også stekes. Men du kan ha på pizza ) Da dør dem alle ) Men ta en titt på matportalen.no. Der vil du finne alle anbefalinger for gravide, dersom du ønsker å være forsiktig )
Mor til et enebarn Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Har hørt at man skal holde seg unna spekemat ja...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Stemmer det med spekemat, eller kjøtt som ikke er (gjennom)stekt/kokt. Også holde seg unna muggost/ost som ikke er pasteurisert.
celodi Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2008 Takk for svar!!! Må vel ta en titt og se over hva jeg ikke kan spise da=)
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Se på www.matportalen.no Spekeskinke var det første og eneste jeg alltid fikk høre at man ikke skulle spise.. Og så disse ostene da.. Ellers er det jo omdiskutert vedr. sushi. Jeg ville ikke begynt å spise noe jeg ikke var vant til å spise iallefall, så ville holdt meg unna hvis jeg var deg, er jo kun 9 mnd uten noe du egentlig aldri har spist av uansett.. Jeg spiste roastbiff før jeg fikk vite at vi ikke skulle spise det, og sushi (men liker kun utvalgte og det er ikke av de som er "farlig"), Dette hadde jeg spist før graviditeten, men sluttet med en gang. Eneste jeg fortsatte å spise var fetaost, men fikk beskjed om at den ikke var farlig.. Et tips er å finne ut hva du ikke kan spise når du ammer, men hva du kan spise når du er gravid, og omvendt. Jeg angrer på at jeg ikke spiste mer reker, druer etc. etc. når jeg gikk gravid - syns det er så mye jeg ikke kan spise nå når jeg ammer! -passer ekstra på også siden barnet hadde litt luftsmerter i begynnelsen. Og vet om folk som må kutte ut "alt" av mat når de ammer pga barnet regerer på det.. Når jeg fikk vite alt det dreide seg om så syns jeg at man sammenlignet faktisk kan spise stort sett det meste når gravid alt i alt..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå