Gjest stockholms tjej Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 så i et inlegg her at man ikke skulle spise de, jeg har hørt at de går fint så derfor har jeg spist de. Er de farligt for babyen? er veldigt nervøs nå=(
NormaJean Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 tror du skal bare puste ut og slappe av. gjort er gjort! det er ikke anbefalt grunnet muligheten for miljøgifter. men tror du må spise ganske mye krabbeinnmat for at det skal bli farlig. men jeg er ikke noen ekspert på området! vi har nå alle spist ett og annet i løpet av svangerskapet som ikke er anbefalt, jeg har nå greid å spise tørket kjøtt før jeg tenkte meg om og ferskvannsfisk over 1 kilo samt endel salami;) fått i meg upaseurisert ost også.... Vi må nå bare tenke at det går som oftest bra og heller glede oss til å spise allt mulig rart når bebbisen har kommet ut:)
Gjest stockholms tjej Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 okej=9 takk for ditt svar kan slappa av litt nå=)
AquaLuna Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Greit å informere om ting som man skal være "oppmerksom på", men synes det er synd at det ikke da kan informeres på en måte som folk ikke får panikk av. Jeg spiste da alle disse tingene + et par andre ting som man visstnok heller ikke skal spise når man er gravid da jeg gikk med mine. Blant annet spekemat, som er det beste jeg vet. Og sikkert en hel haug med andre ting også, som visstnok skal være "farlig" fo gravide. Begge mine unger var sunnheten selv. Slapp av. Alt med måte. God sommer!
LilleBjella Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Ikke tenk på det. Har også hørt at det er pga mulige miljøgifter og at disse kan være farligere for gravide enn "vanlige folk", men norske krabbeskjell er som regel helt ufarlige. Hvis ikke hadde man ikke solgt dem. Har ingenting for seg å begynne å bekymre deg for ting du allerede har spist, og sjansen for at noen galt skal ha skjedd er mikroskopiske. Men nå vet du det jo, så slipper du å spise flere nydelige krabbeskjell i sommer:)
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 er da mye som blir solgt, som ikke er bra for gravide å spise.... og, det er jo en grunn for at det blir advart om slike ting. ikke fordi noen har funnet ut at "nå skal vi plage de gravide" synes ikke at de som driter i å følge rådene som blir gitt skal fortelle andre å bare drite i det.. (sikter ikke spes til noen)
Gjest stockholms tjej Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 jeg er mest redd at han lille magen ska bli syk...=( for jeg vil jo selfølgeli at han ska ha de bra... derfor blev jeg litt redd når jeg såg at vi ikke skulle spise dette. håper bare han ikke har tatt noen skade av dette... takk for ditt svar lille spire, venter nr 2
LilleBjella Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Det var jeg som skrev det opprinnelige innlegget og spurte om hvordan det var med fylte krabbeskjell. Så jeg driter ikke i råd som matportalen gir. Men når noen allerede har spist noe som det ikke anbefales å spise, så kan man ikke gjøre så veldig mye med det, og da kan det jo være greit å trekke frem statistikk som går i hennes favør: Miljøgifter i sjømat er heldigvis sjeldent!
husmus &2 Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 På matportalen står det at man ikke skal spise hai, men da jeg var hos gynekologen min i uke 12 som er fødselsspesialist, sa han "hvorfor skal du holde deg unna hai?" Han var ikke særlig opphengt i alt det som var anbefalt ikke å spise med unntatt av myk og mugg oster. Jeg tror det er kun snakk om med måte. Det er mange som sverger til IKKE å drikke lett eller vanlig brus i svangerskapet heller, men iflg leger og matportalen er det ok i moderate mengder. Jeg blir også "hysterisk" innimellom når jeg innbiller meg at jeg har spist noe jeg ikke bør. Det er bare naturlig at en ønsker å ta best mulig vare på barnet sitt.
*Lunamor* Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 krabbe i skjell kommer fra kokt krabbe og kan trygt spises av gravide. Jeg jobber med krabbe og kan garantere deg dette. Håper du kan slappe av litt mer nå
Gjest stockholms tjej Skrevet 5. juli 2008 #12 Skrevet 5. juli 2008 åh takk for ditt svar Luna24=) Nå kan jeg slappe av=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå