Gå til innhold

Dårlig service på barnevognhuset RUDO

Anbefalte innlegg

Skrevet

de sørger for å ha smutthull slik at garantien ikke skal gjelde når en vogn blir ødelagt og nesten ikke er brukt. Reisetrille tåler ikke flyturer sier de....og hvis feilen oppstod før flyturen så er det kundens feil. Søkte på forumet her og ser at flere har opplevd lignende situasjon som meg fra RUDO. Har lest om andre som har fått reparert vognen sin andre steder og fått det på garantien ved egen feil til og med!

I mitt tilfelle var det et fotbrett som var ødelagt, noe jeg oppdaget når jeg skulle bruke trilla. Og en bøyle som falt av hele tiden.

Mitt råd av erfaring er ; ikke kjøp vogner fra dem. Og ikke kjøp Troller reisetrille heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er ikke RUDO bare en butikk? De skal vel ikke bestemme om garantien går igjennom eller ikke, det er vel leverandøren/produsenten sin jobb?

Skrevet

Nå skriver du ingenting om når og hvor denne skaden har oppstått, men hvis den har skjedd i forbindelse med en flyreise så må du jo bruke reiseforsikringen.

Skrevet

uansett, flyr du med sasbraathens eller norwegian dekker ikke fly selskapet skader som oppstår på vogn, og det går jo ikke på garantien på vogna. Garantien på vogna dekkes vel bare dersom vogna blir ødelagt under vanlig bruk. Flyreiser er ikek vanlig bruk.

Skrevet

Sas dekker skadene, men ikke norwegian.

Skrevet

dersom vognen blir udelagt under transport på en flytur, så går jo ikke det på garantien!!!! da må du bruke reiseforsikringen din. Du må da få en bekreftelse fra flyseslskapet at vognen ble ødelagt under reisen, så får du taksert vognen i en butikk og forsikringsselskapet ditt utbetaler evt erstatning.

Slike skader har da ingenting med servicen i butikken å gjøre.

Skrevet

Gjorde det før, men etter(mener det var januar 2007 eller var det sommeren 2006) gjorde de det ikke mer. Jeg fikk vogna ødelagt på fly(sasbraathens) i februar 2006 og fikk det dekket. Etter dette må man skrive under på noe at flyselskapet ikke er ansvarlig hvis vogna blir skada. Har derfor ikke reist med vogn etter dette.

Skrevet

Tar i mot flyskader fra sas ukentlig, så vet at de dekker det. Da har du truffet en i luken som ikke har peiling.

Skrevet

har ikke fått vogn ødelagt selv etter dette, mener bare å huske at det ble nestemt at flyselskapet ikke skulle dekke vogn skader fordi det ble for dyr utgift for de. Og etter denne bestemmelsen begynte de også å behandle barnevogner dårligere siden det ikke lenger var deres ansvar.

Skrevet

Da er nok kanskje Norwegain du tenker på. Tror de dekket skadene en periode, men så sluttet de for det ble for dyrt. Men sas dekker ennå ihvertfall. Så sas kan du fly tryggt med barnevogn :)

Men over til HI her. Hvis skaden har skjedd på fly, så går jo selfølgelig ikke på garantien. Da må du bruke reiseforsikringen. Så hvis det er det så er tilfelle, så vil jeg jo ikke si at det er en grunn til å anklage Rudo for dårlig service.

Skrevet

vognen ble ikke skadet på reisen eller flyturen. Jeg merket at det var noen galt kvelden før jeg reiste, men måtte jo ha med en vogn. Den hadde stått ubrukt sammenslått på et rom. Skikkelig irriterende å ha en vogn med på turen som ikke er i orden...og som er helt ny. Jeg har en omfattende reiseforsikring men jeg kan ikke bruke den for jeg VET at den ikke ble skadet på reisen.

Skrevet

han reparatøren er vist en av sjefene og han bestemte sa han om det skulle tas på garantien eller ikke. Det var det han som vurderte fordi han mente at det ikke ville gå igjennom hos leverandøren.

Må tilføye at jeg fikk ikke levert trille tilbake rett etter ferien min av ulike årsaker og jeg snakket med en ansatt i butikken og forklarte min situasjon. Hun nevnte INGENTING om at det hadde noen betydning. Hun bare sa at jeg fikk levere den ved en anledning....da garantien varte i 1 år. Og det er goooooood margin til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...