Chantelle Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Var på UL i dag og fikk ny termin.... 1 mnd forskjell. Lyst til å banne. Stemmer ikke med min menstermin som er 8.desember. Og det er ikke første gang han derre gynekologen tar feil... sist svangerskap var det 17 dagers forskjell på mens og UL termin, og jenta kom 21 dager etter menstermin og jordmor lurte på hvor mange uker jeg var over termin. Jentungen så ut som om hun hadde "vunnet en krig alene" Tørr og oppklort pga ekstermt lange negler. Ikke noe vakkert syn.. heldigvis så har det snudd seg og er verdens vakreste 3 åring nå. Men lurer på to ting. Etter at han hadde målt hodet fra øre til øre, så kom det opp et tall i cm og 14 uker + 6 dager. Er det fostrets uker eller mine uker som kom opp? Spurte, men fikk ikke noe entydig svar! Og når er min termin da? Spurte også om det, og fikk bare " månedskifte des/jan." som svar..... SUKK!!!
AO3 Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Huff, stakkars deg, aa bli satt en maaned tilbake maa vaere forferdelig!! Jeg syntes ti dager var kjedelig... Saerlig med tanke paa hva som skjedde forrige gang, har du mulighet til aa ta en privat UL for aa dobbeltsjekke? Jeg hadde i alle fall vurdert sterkt aa gjoeer det... Skrev han ikke opp den noeyaktige terminen paa det ultralydarket med maalene paa? Jeg fikk med meg det arket... terminen ble foert opp paa helsekortet paa neste jordmortime. Det er nok dine dager+uker, vil jeg tro, og ikke fosterets. De pleier ikke aa regne fosterets alder, men svangerskapets lengde. Paa mine UL-papirer er alt regnet ut fra "mine" uker, og det var det som kom ut fra dataprogrammet da jordmor la inn maalene.
Chantelle Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2008 Eneste som jeg vet tar priv.UL er jordmor i samme "firma" som gynekologen.... får se om jeg av den grunnen gidder å ta en ekstra UL. Skal tilbake dit om en mnd. På skjematet står det bare 14u + 6d..... og ny time om en mnd. Så nå venter vi i spenning en mnd til på å få vite hvilket kjønn det er. Det gledelige og positive er at det bare er et foster.... lurte litt på om det kunne være to siden jeg er "diger" for å være 18+6 event 14+6. Vet ikke om jeg helt hadde orka med 2 babyer på samme tid, men det hadde jo bare måtte gått på et vis det også. Og at av det han kunne se er et lite friskt nurk som beveger seg. Det er jo litt snodig også at jeg har kjent liv veldig tidlig. I uke 10!!!! regna ut fra UL terminen hans.
Myra Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Det som kom opp på skjermen ved ultalyd var mine uker. Vi fikk målt til uke 18+6 og 19+0. Hun målte flere ganger, både hode, mage og lårbein. Og terminen stemte på dagen med min egen.
Storken1979 Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Når fikk du positiv gravi test? Tok du den rett etter IKM og den var positiv kan den iallefall ikke være riktig den UL terminen din etter hva jeg kan skjønne. Slet du med å få positiv test i lang tid etter IKM kan det tyde på at det stemmer, og at du har blitt gravid i neste syklus, men "hoppet" over mensen en syklus. Jeg ble satt tilbake 14 dager på sykehuset med forrige mann. Visste hele tiden at det ikke stemte siden jeg hadde fått positiv test 2 dager før IKM- og da hadde jeg liksom fått pos test 2 dager etter unnfangelse. FAT CHANCE. Ungen kom forøvrig 10 dager før UL-termin, dvs 2 dager etter menstermin. Denne gangen var jeg på UL i det jeg trodde var uke 12- legen satte meg tilbake til uke 9... 2 uker denne gangen også. Denne gangen derimot trodde jeg på det, fordi jeg slet så fælt med å få positiv test. i tillegg fortale han masse om fosterutvikling, og han mente bestemt at jeg ikke kunne være 12 uker på vei pga hvordan fosteret så ut (privat UL). Skal på sykehuset på ordinær UL til torsdag så da får vi se. Har allerede justert tilbake terminen i hodet mitt, så jeg blir ikke skuffet. Forøvrig har jeg vært på 6 UL i mitt liv. Alltid morens uker på skjermen!
Chantelle Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2008 Vår lille spire er ikke planlagt i det heletatt. Skulle begynne i ny jobb, avslutte den gamle...Travelt opptatt med mitt, og dessuten så slet vi noe forferdelig med nr 1. Prøvde i 2 år før hun satt! Så jeg tenkte ikke tanken på at jeg var gravid før min mann gjorde meg oppmerksom på humøret mitt og manglende sexlyst. Har alltid notert ned første dag jeg fikk mens og plutselig var det 8 uker siden sist. 29.februar lyste mot meg med bokstavene MENS. Har forresten alltid vært som klokka... 28 dager mellom. Og glemmer ikke å notere ned en eneste gang. Dessuten så har jeg alltid hatt enorme smerter rundt eggløsning og mens, og det har jeg ikke hatt siden i januar. Testet positivt 29.april. Gynekologen påstår at befruktninga har skjedd bare noen dager før neste IKM i mars.... er det fysisk mulig? En annen ting er at jeg begynte å kjenne liv veldig tidlig iflg UL terminen...i uke 10 allerede!!! Hmmmm... Men men... hun/han kommer når den er klar. Bare det er velskapt så er jeg fornøyd.
LilleBjella Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Regner med du skal tilbake på ny ul når de tror du er i uke 18 da? Det er jo vanlig prosedyre, for om du er i uke 14 er det jo for tidlig å sette noen endelig termin. Så kan jo være det endrer seg da.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Det er bare 3 ukers forskjell på din termin og legeDu er nå 14 uker og 6 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 5. april 2008 Hjertet begynner å slå: 30. april 2008 Embryoet beveger seg: 24. mai 2008 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 31. mai 2008 Alle indre organer er ferdig formet: 31. mai 2008 Risikoen for spontanabort avtar: 14. juni 2008 Kvalmen avtar for de fleste: 21. juni 2008 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28. juni 2008 Fosteret svelger og tisser: 12. juli 2008 Tid for ultralyd: 19. juli 2008 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 26. juli 2008 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 9. august 2008 Fosteret begynner å høre: 30. august 2008 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 27. september 2008 Mange fostre legger seg med hodet ned: 1. november 2008 Svangerskapspermisjonen begynner: 8. desember 2008 Antatt termindato: 29. desember 2008 ns termin. Viss du er 14+6 idag har du termin 29 des, 21 dager etter 8 des.
Chantelle Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2008 Ja, har ny time igjen i begynnelsen av august...og håper da at det blir en mer riktig UL termin i forhold til min menstremin.
Chantelle Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2008 Jøss...TAKK Hvor finner jeg den oversikten du har der?? Føler meg som en dust.. skulle tro at jeg ikke hadde gått gjennom et svangerskap før. Får trøste meg med at forrige gang så var det såååå planlagt. Hehe
WPW Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 her: http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____72754.aspx
Gjest elissa2 Skrevet 4. juli 2008 #12 Skrevet 4. juli 2008 skjønner du er frustrert chantelle .....jeg ble selv satt tilbake 17 dager på ul....og jm mente da at jeg ble gravid mellom 6 og 10 mars......noe som er merkelig siden jeg testa positiv test 4 mars,...........da mente hun at egget mitt hadde gådd i dvale........he he he.....så jeg følger mens termin jeg, for den er nok mest riktig på meg.....skal også på enda en ul......på privat klinikk.......ul har jo også en feilmargin på 2 uker.....men gikk forøvrig vite at vi venter ei lita jente....det blir spennende siden vi har 2 gutter fra før av:)
trarve jente25.01.07 Skrevet 4. juli 2008 #13 Skrevet 4. juli 2008 jeg er blitt satt tilbake 3 uker på ultralyd denne gangen. Men hvet kortid jeg ble gravid, fikk til ogmed høre hjertelyd på 1 kontroll hos jordmor. Jordmor har sagt at hun forholder seg til mensterminn, grunnet at livmoren følger min termin.og at hun opplever mangen ganger at ultralyd er feil. skal på ny ultralyd tirsdag så håp alt går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå