Gjest Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Har en diskusjon med mannen min og ble egenlig litt blank da han spurte hvorfor jeg mente raffinert sukker er verre en sukker i fra frukt. Noen som vet hvorfor?
Piri Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Det har vel noe å gjøre med spalting og produksjon av insulin, tror jeg..... Men husker ikke helt hvordan det hang sammen.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Leste her om dagen noe om at fruktsukker også inneholder vitaminer/sunne ting... Sikkert derfor.
Piri Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Fant denne artikkelen, men vet ikke om det gir deg noe svar.... http://www.dagbladet.no/dinside/2005/09/02/442176.html
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Hvitt sukker er kjemisk renset og mangler sukkerrørets mineralrike fargestoffer. For mye hvitt sukker drenerer kroppen for mineraler som kalk, magnesium, kalium, sink, krom samt C og B vitaminer. Sukker svekker også immunforsvaret og kan føre til lavt blodsukker, sukkersyke, candida m.m. Sukker er sterkt vanedannende og avhengighetsskapende fordi det utløser kroppens morfin (beta-endorfin). Etter introduksjon av sukker i en ubefolkning, oppstår sukkersyke etter 20 år og hjerteproblemer etter 30 år. Fruktsukker har blitt introdusert som en erstatning for sukker, men et stort inntak av frukt, fruktjuice, smoothies og fruktose kan lett bli for mye og medføre overvekt på lik linje med hvitt sukker. Ny forskning viser også at urinsyrenivået øker når man spiser fruktsukker og dette kan bidra til utvikling av diabetes type 2. Fruktsukker gjør det samme som raffinert men er mer naturlig. Men ikke bra få i seg for mye av det heller. Men det er veeeeldig godt med sjokolade og is så jeg lukker ører og øyne i dag =0) nam nam =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå