Gå til innhold

fjerne livmorstappen i svangerskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har gjort det eller vet noen som har gjort det? fått beskjed i dag om at det er muligheter for at jeg må det....:/

er nå 7 uker + 4 dager på vei med min tredje...

tatt utvida prøver i dag så nå bare håpe håpe håpe jeg at jeg slipper å gjøre noe før evt etter fødsel...

helt urolig i hele meg av alt detta:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HÆ?

Må noen det? er jeg helt blå nå?

For det synes jeg hørtes rart ut?

er ikke den der for at babyen skal ha det trygt og ingen åpning rett inn til seg?

Skrevet

Høres ikke noe greit ut da? :(

Noe grunn for det?

Skrevet

er jo det jeg å syns, at det ikke høres greit ut...

ha celleforandringer og pr i dag mener de den bør eller må fjernes. tok utvida prøver nå i dag, så je satser nå alt på at de ikke er så ille.

gynekologen sa at det ikke va noe å grue seg til for fikk narkose, men ehhh....gravid og narkose???

kunne som sagt hende de drøya til etter fødsel, men kommer helt ann på de nye prøvene..

nei huff uroe meg så jeg er helt kvalm nå:(

Skrevet

Føler med deg! Har selv celleforandringer som ble oppdaga tidlig i svangerskapet. Vært inne på Ullevål og tatt biopsi, men de hadde tatt litt for lite til å si akkurat hvor store forandringene er. Følges opp der hver 2. mnd med celleprøver og så titter de inn med et mikroskop. Gynekologen sier det ser stabilt ut nå, men at jeg kanskje må fjerne en del etter graviditeten. De vil helst ikke "rote" for mye opppi der mens jeg er gravid pga fare for komplikasjoner. Jeg leste litt for mye på nettet om dette og ble skikkelig skremt! La en stor demper på de første månedene, turte ikke å glede meg på babyen i tilfelle noe skulle skje pga dette. Helt forferdelig! Orket ikke å snakke med noen om det heller. Men gynekologen på Ullevål var kjempegrei, beroliget meg veldig og sa at det er svært sjelden at det blir noe alvorlig utav dette. Jeg skulle gå hjem og glede meg på babyen og ikke tenke mer på det før neste kontroll. Og jeg fikk IKKE lese mer på nettet... Det hjalp meg iallefall! Håper du kan gjøre det samme også, og at du ikke hører til de svært få som har alvorlige forandringer. I de aller aller fleste tilfellene går det bra! Lykke til!

Skrevet

åhh litt betryggende å høre:)

jeg oxo leste alt jeg kom over om det på nett i går, og neeei det hjalp iallefall ikke det minste. så best å ikke google detta noe mer tror jeg..

verste var at jeg var så glad for at det er en baby til på vei, men nå ha detta andre laget en liten demper på det føle jeg:/

men håpe jeg få vente til etter fødsel da, så skal je takle celleprøver og mikroskop sålenge.

Biopsi va det jeg tok i går, auuuuu auuuuu...hva vi jenter ikke må igennom sier jeg.

tusen takk for et beroligende svar iallefall:) og lykke til med deg oxo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...