Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Ja da kom jo TR og banket på døren... så nå siger jeg sakte men sikkert inn i pp2.. Er litt frustrerende når man på en måte har innstillt seg på at man vil bli gravid. Sluttet på pilla i januar, men har ikke gått inn for å prøve før mai. Synes det uansett er rart at ikke noe som helst har skjedd.. men det er vel sånn når man innerst inne faktisk ønsker at det skal skje. Nå satt jeg og telte igjennom tidligere sykluser og jeg har faktisk hatt 3 forskjellige lengder frem til nå.. Startet på 35 dager, så 32 dager og nå når jeg fikk TR så hadde den dumpet ned til 30 dager... merkelig. Trodde ikke det var mulig å ha SÅ uregelmessig syklus.. BLÆ Ikke rart det ikke har skjedd noe mirakel her gitt... Tenkte jeg skulle begynne å teste EL fra og med mandag.. Jeg har jo tydeligvis såpass ustabile sykluser at jeg må teste hele tiden for å finne eksakt tidspunkt.. Har noen av dere det sånn?? Leser at så mange har regelmessig syklus.. er jeg veldig unormal? Man blir jo litt bekymret. Har i tillegg for inntil ca 10 år siden tatt 2 aborter, så er veldig bekymret for at det skal ha hatt noe innvirkning på mulighetene nå. Har vært til innvendig UL som ikke kunne vise noe galt.. men man vet jo aldri da:(( Takker for svar:)
Snabeltann Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Jeg venter på tanta nå i helgen, så regner med at jeg blir med i uke 31. Vi prøver ikke sånn aktivt, og hopper litt av, og litt på, og holder ikke styr med eggløsningen..skjer det så skjer det. Er ikke utålmodig, men spennende er det jo. har bare hatt en mens siden jeg tok ut spiralen. Det er vanlig at syklusen førstg er lang og så blir korter og kortere etter hvert som den får stabilisert seg når man slutter på hormonell prevensjon (vanlisgt mellom 28 og 30 dager). Det må gå noen måneder før du vet hva du ender på. Fikk du tanta nå så er det ikke noe poeng å teste eggløsning før om en uke! Det er perioden fra tanta til eggløsningen som varierer hos folk, som gjøre at syklusene blir forskjellig. fra egget løsner til mensen tar det 14 dager. Jeg har også tatt to aborter. Jeg ble gravid med en gang med førstemann likevel, (da prøvde vi hardt og timet inn eggløsningen) så det trenger du ikke bekymre deg over. man blir ikke steril av det, det er bare skrekkhistorier og myte.. Det er jo faktisk bare et bevis på at du lett får barn, at du har blitt gravid "uheldig" før.
Nanamor Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 I dag kom tanta til meg så da er neste IKM for meg 1 august... Er nå kommet til 4pp, mine sykluser er nok dønn stabile men det er nok av dem som ikke har det sånn så du trenger nok ikke bekymre deg for det.. Jeg har også hatt to aborter, andre gangen var det faktisk dødt når jeg kom på sykehuset, og det bekymrer meg selvfølgelig litt....men jeg tror likevel ikke det har noe å si... jeg vet hvertfall at jeg kan bli gravid Masse lykke til fra meg
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2008 Takk for tilbakemelding Emily_Rose og Nanamor... Man blir jo litt bekymret når ingenting har skjedd på så lang tid, men vi har jo ikke prøvd aktivt alle disse mnd. Siden vi ikke har bodd sammen har det vært umulig å kunne ha sex når tiden har vært inne.. Vi har jo også bommet veldig når det kommer til EL.. Jeg skrev vel litt utydelig når det kommer til TR.. fikk den 29/6 så jeg har hatt den noen dager. Tenkte derfor å teste EL på førstkommende mandag hvis ikke det er for tidlig.. Har lest så mye forskjellig. Godt å få noen oppmuntrede ord.. Abort er jo et tema som det ikke er så lett å snakke om når man er her hvor alle ønsker barn.. Men "godt" å snakke med noen som har opplevd det samme. Tenkte faktisk at jeg ikke skulle bli fanatisk og begynne å teste og sånn, men jeg ble brått litt overrasket over uregelmessighetene i syklusen.. Men som du sier Emily_ Rose så er det nok helt normalt. Jeg har gått på p-piller til og fra de siste 10 årene. Har også vært igjennom et forhold tidligere hvor jeg ikke brukte prevensjon på noen år,men det viste seg at han jeg var sammen med da hadde nedsatt sædkvalitet..puh.. Er veldig glad for at det ikke skjedde noe da.. Har nå funnet drømmemannen som jeg vet at jeg vil ha barn med.. Klem
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2008 Emmely_Rose... sorry skrivefeil.. hehe
pulverheksbaby Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har også IKM i uke 31, blir tirsdag den 29 ser jeg, for nå har jeg plutselig fått stabil syklus på 26 dager! Hatt 28 dager siden 1987!! Merkelig greier. Jeg er egentlig på grensa til å gi opp nå, har jo barn fra før og skjønner at min nye mann vil ha egne, men jeg blir jo ikke akkurat noe yngre eller da...
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2008 Velkommen i gjengen ultraslan:) Jeg har vel IKM mandag 28.. tror jeg da.. Er jo muligheter for at jeg får enda kortere syklus.. Er ikke godt å vite lenger. Pussig at din også har endret.. sånn plutselig. Har du gått på hormon prevensjon frem til dere startet å prøve? Jeg har jo ikke gått på Pilla siden begynnelsen av januar og enda er ikke jeg i rute. Det tar sin tid. Hvor mange barn har du?? Har lest her inne at det ofte tar lengre tid når man ønsker seg flere barn.. at det ofte er det første svangerskapet som klaffer raskest, så du må ikke gi opp kjære deg. Jeg har ingen barn og vi ønsker oss det veldig.. Så håper at det snart skjer noe.. er ikke akkurat en tålmodig sjel. Ei venninne av meg ble gravid antakelig i 7 pp. Og de hadde seg flere ganger om dagen helt til det skjedde.. So hang in there.. det er masse håp*** Jeg er foreløpig i min 2 pp nå om dagen.. og jeg har skjønt at det fort kan bli mange flere til. Vi får støtte hverandre.. Masse lykke til snuppa!
pulverheksbaby Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har faktisk 3 barn fra før, på 17, 13 og 10 år. Eldste har flyttet ut til og med, måtte flytte i forbindelse med skole til mors store fortvilelse!!!! Jeg har ikke brukt noe prevensjon siden juli i fjor. Hadde en SA i november, var vel sånn ca 8 uker på vei da. Det kom som et sjokk så lenge jeg hadde tre knirkefrie svangerskap fra før. Så for meg vil det omtrent bli som å være førstegangsfødende igjen hvis jeg skulle bli gravid igjen nå. Nesten litt skummelt... Så lenge jeg ikke akkurat er noen ungjente lenger så begynner jeg å bli litt stresset også. Tenker mest da på at det kan bli feks kromosonfeil osv...å få en baby igjen i huset etter så mange år er ikke noe stress. Eneste som bekymrer meg er at om min datter på 17 år starter like tidlig som meg, kan jeg jo jaggu risikere å bli mormor snart! Da legger jeg eggene på hylla ja!
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2008 Ultraslan... Huff det var leit at du hadde en SA i november.. Er alltid et sjokk når sånne uventede ting skjer.. Men det går nok bedre neste gang du blir gravid. Det har ingen sammenheng med tidligere graviditeter som jeg har forstått.. Så de sier at man ikke skal bekymre seg.. men det er jo lett å si. Akkurat sånn med kromosomfeil o.l er jo en risiko når man kommer over en viss alder.. tror det er rundt 38 at de begynner å sjekke fostervann hvis man ønsker. Men det er jo mange som får friske barn for det. Ingen uansett alder er garantert noe som helst.. Hehe... ja det hadde vel blitt litt rart om du og din datter hadde blitt gravid på samme tid:) sikkert litt moro også. Får håpe din datter satser på utdannelse og sånn i første omgang. Man må jo ha det for å komme seg oppover i dag! Nå er det bare et par dager til jeg skal teste for EL for første gang. Lurer på om syklusen min blir enda kortere denne mnd. Så starter å teste så fort som mulig slik at vi ikke går glipp av muligheten denne mnd også... Håpe håpe håpe.... Ønsker allle masse lykke til.. Er jo en liten stund til EL for de fleste.. men krysser fingrene allerede!! c",)
Sol85 endelig mamma! Skrevet 5. juli 2008 #10 Skrevet 5. juli 2008 Hei! Eg og har IKM i uke 31! Spennende!! Tenk å fått et april barn! Eg har ca 60 dagers sykluser, så blir mye venting.. Denne uken har eg hatt kraftige menssymptomer, men ingen mens.. Slutta på pillen i fjor sommer, men har ikke vert aktive prøvere før no. Håper på spire i sommer/høst! Tenkte å teste om eg har EL, håper virkelig eg har d.. Ellers har vi ferie no, så vi kan prøve dagen lang!
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. juli 2008 Hei Sol85:) Velkommen hit!! Ja det blir spennende å se.. Testet eggløsningskalkulatoren på babyverden.no og jeg fikk termindato på burdagen til pappa.. hehe i april. Hadde jo vært supermoro om det skjedde da:P Vi får satse på at vi klarer å treffe denne mnd, jenter:) 60 dagers syklus?? er det vanlig for deg, eller har du fått det etter prevensjon du har brukt? Har du tenkt å teste for EL?? Her er det også ferie så hekking blir det masse av.. satser på full klaff denne sommeren.. Klemmer
Sol85 endelig mamma! Skrevet 5. juli 2008 #12 Skrevet 5. juli 2008 Så morro:D Eg og testa den eggløsningskalkulatoren, eg fekk termin rundt vår forlovelsesdato! hehe, hadde vert spesielt d! =) Har vert til legen ang syklusen min, ho sa det kanskje kunne være noe med den ene eggstokken min :S Så eg skal te gynekolog om ikke så lenge. Så håper d ikke e altfor alvorlig.. Så lenge den ene funker så! Eg har kjøpt slike test strimler, og spytt tester! Men burde egentlig bare stresse ned å ta d som d kommer.. Har ein tendens te å stresse litt mye ang denne prøvinga i følge min kjære.. =) Men vil så gjerne ha ein liten... )
malla85 Skrevet 5. juli 2008 #13 Skrevet 5. juli 2008 Hallo! jeg har og ikm i uke 31. den 30 eller 31.juli. Har tanten på besøk nu. grr... ble så kjempe skuffet, samboer også. Hadde så lyst å bare gi opp hele greia. er lei av å håpe for så å bli skuffet. det er slitsomt. og ikke for å snakke om all ventingen... men samboer snakket meg lett fra det. kom med sin fornuft og klokskap.. hmmm..ikke rart jeg elsker han Men om to uker er det el igjen og en ny sjanse på en liten spire kommer igjen.... Får håpe vi alle er heldigere da. he, he
Aprilmamma Skrevet 5. juli 2008 #14 Skrevet 5. juli 2008 Jeg har også ikm i uke 31. TR kom 29.juni, 16 dager etter positiv EL-test. Første gang jeg har brukt El-test, testet hver dag fra mens var over. 11.juni viste el-test litt positiv, 12.juni var den kraftig positiv og 13.juni var den samme som 11.juni. 10 og 14. juni var testen negativ. Noen dager før pos el-test hadde jeg el-slim... Er ferdig med TR i morgen, så da går jeg inn i 1.pp!!! Spennende. Har EL-testene klare denne gangen også:-) Jeg har forresten sykluser på ca 5 uker, noen ganger 4 uker, varierer litt. Det er mye som kan virke inn på syklusen, ikke unormalt å ha uregelmessig syklus, selv om det optimale er regelmessighet... Har 1 barn fra før, ble lett gravid sist, håper det samme nå, men tiden vil vise!
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. juli 2008 Jeg dytter litt opp igjen:) Hyggelig at vi er flere som kan holde følge på IKM her da.. er jo spennende å se om det er noen som får det til på de første forsøkene.. I morgen tenkte jeg å teste EL, vet jo at det vil bli negativt, men jeg må vel ta en hver dag den kommende uken for å treffe. Har jo så ustabil syklus så er vel ikke annet å gjøre for å finne ut når den inntreffer. Jeg har faktisk ikke lagt merke til EL slim de siste mnd. Før jeg ønsket å få baby så kunne jeg se at jeg innimellom hadde sånn slimaktig utflod, men da visste jeg ikke at det var i forbindelse med EL. Nå har jeg prøvd å se etter men kan liksom ikke se det.. Sikkert fordi jeg er mer opphengt i sånt nå. Lykke til med 1. pp Fiolett:))
2prinsesserogbim Skrevet 7. juli 2008 #16 Skrevet 7. juli 2008 Hadde en SA i sist uke, så da håper jeg at syklusene fortsatt holder seg stabile, da har jeg IKM uke 31, håper å bli gravid igjen snart.... orker ikke mer lang prøvetid=( Jeg har el rund 14 om ikke SAen har klussa til syklusene
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #17 Skrevet 7. juli 2008 Hei! Slenger meg på uke 31 jeg også Fikk tr i dag, så da blir min ikm lørdag 2.aug. Har 26 dagers sykluser. Håper det klaffer for oss alle denne gangen! Blir spennende å følge hverandre. Dette er forresten min 2 pp.
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #18 Skrevet 9. juli 2008 Hei til dere nye her inne:) Ja det er koselig at vi kan følge hverandre litt.. Jeg er inne i min 2. pp og har ikke barn fra før, så er absolutt helt uvitende om de fleste ting relatert til graviditet. Er veldig takknemmelig for alle tips og tilbakemeldinger som jeg får her inne.. Hyggelig å ha noen å dele oppganger og nedganger med. Jeg og min samboer har ikke fortalt noen at vi prøver så da er det ekstra godt å kunne lufte litt spørsmål og frustrasjoner med noen i samme situasjon.. Sol: Jeg krysser fingrene for at alt er som det skal og at syklusen din stabiliserer seg. Er jo vanskelig å følge med på syklusen når den hopper opp og ned. Jeg har jo hatt ganske ustabil syklus selv og håper min er ferdig med å tulle med hodet mitt;) Man kan jo bli sprø av å vente på at EL og IKM skal komme (eller ikke komme...hehe). Alexandra: Håper virkelig at alt ordner seg for deg nå.. Sender deg masse lykkestøv******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************* Tok min andre EL test i kveld, men der var det ikke mye å bli overrasket over ( visste jo egentlig det da..men). I morgen er det dag 10 etter IKM så jeg har jo noen dager til på meg før det evt blir positiv EL.. men man vet jo aldri. Prøver å ikke bli helt fanatisk, men det er jaggu lettere sagt enn gjort.. Jaja... fortsatt masse lykke med prøvingen jenter. Er sikker på at noen får et gledelig utfall i uke 31 Fortsatt GOD SOMMER TIL ALLE!!!******* Har noen av dere prøvd wild yam? eller salviete.. tips om dette??
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #19 Skrevet 17. juli 2008 Testet positivt på EL- test (billigstrips) den 15. Ble kjempeglad!! Var faktisk urolig for at jeg skulle misse på tidspunktet. Hadde sex 2 ganger den dagen, men ikke dagen etterpå... håper ikke det skal ha noe å si. Tok en ny EL test den 16. men den var negativ.. så... HÅPER at vi traff denne gangen. Har akkurat vært på romantisk tur til praha og det ble noe alkohol til tider.. mulig det er dumt. Tror dere at det kan påvirke mulig svangerskap? Flere venner av meg har blitt gravide selv om de har tatt en fest når de prøvde. Jaja vi får se da. Krysser fingrene for at tiden er inne for en liten baby.. Da blir det iallefall IKM i uke 31.. Masse lykke til alle prøverne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå