MammaKos Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Hei alle! Har laget en liste utifra tips på nettet, tips fra venner og familie og ellers andre ting jeg har plukket opp her og der.. Tenkte kanskje noen andre hadde nytte av å se på den.. MYE unødvendig her også, og MYE man ikke trenger for barnet er litt større.. Men folk har jo forskjellige behov, så derfor har jeg tatt med alt sammen.. HANDLELISTE PÅ SOVEROMMET 〼 dyne seng (80X100) 〼 pute (35X40) 〼 seng 〼 madrass (120X60) 〼 sengehimmel 〼 sengekant 〼 sengesett seng X 2 〼 2 laken 60X120 〼 overmadrass DRY / tisselaken 〼 bøyle til sengehimmel 〼 bamse 〼 koseklut 〼 uro m.spilledåse 〼 ammepute 〼 amme - bh 〼 babycall 〼 ammeboks DRY 〼 egen skittentøyskurv til babyen PÅ BADET 〼 stellepute 〼 store håndklær 3 〼 badesvamp 〼 hettehåndkleX3 〼 vaskekluter 〼 neglesaks 〼 hårbørste 〼 febertermometer 〼 badetermometer 〼 neseutsuger 〼 bleiedispenser 〼 poser til bleiedispenser 〼 baby-toalettmappe 〼 baby - reisebag 〼 badekar 〼 badesete 〼 kurver til ting 〼 anti-skli matte til balje 〼 vaske-votter+vaske-teppe 〼 fingertannbørster (litt eldre barn) FRA APOTEKET 〼 bleier newborn 〼 våtservietter X 2 〼 hundeposer med hank (til å ha i stellebagen) 〼 ammeinnlegg chicco/ull 〼 linotyl (sår rumpe) 〼 pudder (sår rumpe) 〼 paracet 0-4 mnd 〼 q-tips for baby 〼 saltvann nesedråper 〼 Mesoft kompresser 10X10 〼 bomull 〼 baby-shampoo 〼 purelan (såre brystvorter) 〼 skjell (såre brystvorter) 〼 dråpeteller 〼 babyolje 〼 A - krem 〼 mild såpe 〼 zinksalve 〼 badeolje 〼 morsmelkerstatning PÅ TUR 〼 bilsete + base 〼 kosepose til bilsete 〼 vogn med regntrekk, insektsnett, parasoll, saueskinn, vognpose, (klips til bilsete), pumpe, flaskeholder 〼 reise - paraply-vogn (til ferier) 〼 ranglesnor til vogn 〼 spilledåse vogn 〼 helseteppe 〼 pulk 〼 bæremeis 〼 bæresele 〼 stelleveske 〼 flaske-holder til stelleveske 〼 sengesett vogn X 2 〼 2 laken vogn 〼 pledd 〼 dyne vogn (65(60)X80) 〼 pute (35X40) 〼 barne CD 〼 speil til bil 〼 reiseseng m overmadrass (til ferier/overnattingsbesøk) 〼 solbriller 〼 solkrem 〼 rednings-vest I STUEN 〼 lekegrind 〼 vugge eller annet sove-arrangement i stuen 〼 teppe til lekegrinden 〼 saueskinn 〼 vippestol 〼 krabbeteppe LEKER 〼 bitering 〼 rangler med lyd 〼 rangler til å holde med begge hender 〼 spilledåse til vugge 〼 koseklut vugge 〼 speil 〼 leker av stoff 〼 leke i bilen 〼 leke til lekegrind (uro etc) 〼 badeleke PÅ KJØKKENET 〼 spisestol (senere) 〼 spisesmekker (senere) 〼 siklesmekker 〼 tåteflasker 〼 flaskebørste 〼 flaskevarmer 〼 spisesaker (senere) 〼 smokker 〼 smokk - klypeholdere 〼 gas-kluter/siklekluter 〼 store gas-kluter 〼 brystpumpe manuell eller eletrisk 〼 flaskesterilisator Håper dette hjalp noen.. Jeg er i uke 30 og har fått det meste vi trenger i hus før sommeren - deilig
MammaKos Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. juli 2008 Var ikke meningen med alle de tallene og tegnene foran, i mitt word-dokument var det sånne firkantede bokser som man kan sette kryss i etterhvert som man får kjøpt..
rikedaspike Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Jøss- tusen takk! Det var jammen en liste.... har det meste ja- resten kommer etterhvert- koster jo en formue! Her er jeg i uke 39 - :-))
MammaKos Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2008 Om det gjør... Man får bare tenke på at det ikke blir i nærheten av så store utgifter med neste barn.. 39 ja, heldiggris.. Jeg er "nybegynner" her på 3. trimester og syntes det er aaaaaltfor lenge til September..
Gjest Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Halleluja!!En må ikke ha alt dette altså.....helt horribelt! venter nr 4,så je tror jeg vet hva jeg babler om:))
MammaKos Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2008 Helt enig - derfor jeg begynte innlegget som jeg gjorde
loffmusa Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 takk for listen, men alt dette trenger man ikke. Har mye men har fortsatt masse igjen. er i uke 34, så har enda litt tid,men sommern går vel fortere enn vinteren da;)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Enig med flere av damene her: Fin liste, men jeg trenger bare halvparten tror jeg :-) Har kjøpt vogn og seng, litt klær og noe badeolje og sinksalve til de første dagene. Tror ikke butikkene stenger etter at jeg har født så da kan jeg komplettere etterhvert. Har ikke stor nok leilighet til alt det der jeg! *ler*
Makko med to små gutter Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Tror jeg har ca 1/3 av dette jeg.. og regner meg som "ferdig handla"!
01-08-2008 Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Oi for en liste.. Men den var ikke dum altså.. Selvom det er mye man ikke trenger der i begynnelsen.. Jeg har hvertfall ikke kjøpt alt det der og jeg er førstegangs.. hehe.. Eneste jeg mangler nå er ammepumpe og ammepute.. Men det er fordi jeg ikke ville amme på begynnelsen, men det vil jeg nå hehe.. Må hvertfall prøve før jeg sier at jeg ikke vil det
hebbe lille, fødeklar Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 Jeg var faktisk ikke så langt unna alt det sist gang..kjøpte noe underveis da.. var ikke alt jeg brukte så mange gangene, men slik er det nå. Man prøver å feiler litt, og selv om noen liker en ting er det ikke sikkert at alle er fornøyd med det samme:) det går mye penger ja, men du verden så kjekt det er å handle inn til de små.. Men bare sånn hvis noen vil kjøpe inn noe av det på listen, så heter den kremen mot sår rumpe: inotyol, ikke inotyl. men det er knallbra !!!!! I tilfelle dere møter en på apoteket som ikke har peil, ikke for å rette på skrivefeil:)
M by M Skrevet 5. juli 2008 #13 Skrevet 5. juli 2008 Har du kjøpt ALT det der? Godt utstyrt for det meste du da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå