servitør Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Jeg sitter med bidragskalkulatoren igjen. Jeg skal fylle ut personinntekt årlig og netto kapitalinntekt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 hehe. forsto hva du holdt på med utfra spørsmålet og nicket:) Aksjeutbytte, renter osv skal inn der.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Hvordan i all verden kan det forventes at jeg skal kunne innhente disse opplysningene?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Det du kan gjøre, er å vente til ligningene blir offentliggjort. Da finner du det lett. Men da fører du inntekten kun på inntekt, og tenker ikke på dette men kapitalinntekt. Det du også kan gjøre, er å overlate det til NAV. De får tak i det de vil av slike opplysninger, selv om du ikke klarer det:)
servitør Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2008 Hvis du mener skattelistene på nettet, så er disse noe feilaktige med tanke på bruttoinntekt. Her er jo både evt foreldrefradrag, fratrekk for lånerenter og minstefradrag trukket fra personinntekten sånn at bruttoinntekten kan godt være en god del høyere. Jeg fant dette eksempelet på nettet: "Ola Nordmann står oppført med følgende inntekt i skattelistene: Alminnelig inntekt: 277.600 kr Ola har imidlertid to barn og ny bolig, så han har 30.000 i foreldrefradrag for barnehageutgiftene, og han har 50.000 i renteutgifter. Hans reelle inntekt blir da: Alminnelig inntekt: 277.600 kr + Foreldrefradrag 30.000 kr + Lånerenter 50.000 kr + Minstefradrag 61.100 kr Reell lønnsinntekt: 418.700 kr" http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=173905 Jeg ønsker å gjøre korrekt beregning før jeg søker om å endre det. Jeg har ikke råd til at det skal bli satt ned pga at jeg gjør en feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå