Gå til innhold

Ønsker alle menn seg en sønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at de fleste menn vil ha en sønn?

Hvordan reagerte din mann på å få en datter? Glad? Skuffa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

X-en ville bare ha jenter. Fikk ei jente og en gutt. Han ble nok ikke akkurat skuffet over gutten heller, men han ga til uttrykk for at han ville ha 2 jenter før gutten kom til verden.

Skrevet

Nei, kan ikke tenke meg at alle menn ønsker seg en sønn, min har lyst på begge deler, gjerne flere av hver. Var glad når han skulle få jente og er glad nå når han skal få gutt.

Skrevet

Her ble samboer litt satt ut av at han skulle få en sønn, han har egentlig sett for seg en datter han. hehe så tror ikke det gjelder alle menn.

Skrevet

Han vil ha en av hver. Forrige gang ble det jente, så vi får se hva neste blir.

Skrevet

Min også ønsket seg jente, og det fikk vi :)

Skrevet

kan jo gjerne tilføye at det første han gjorde etter at han fikk vite at det ble gutt istede for jente var å kjøpe brann supporter babybody. så skuffelsen vartre ikke så veldig lenge. lol

Skrevet

min ønske seg jenta, men vett kje ka da e endå, så får venta å sjå når h*n komme ut:)

Skrevet

Tror ikke det, men de synes vel det er kjekt å identifisere seg med samme kjønn. Sambo sa han håpte på jente med første mann, men det ble gutt. Med nr to ble det jente og vi er strålende fornøyd begge to. ;o)

Skrevet

Synes nesten alle, både kvinner og menn, ønsker seg døtre for tiden...

Alle jeg kjenner i allefall!

Skrevet

Flott motvekt til tradisjonen i Kina

Skrevet

Mannen min ønsket seg en jente -og det fikk han! :)

Skrevet

pappa'n til dattera mi ønsket seg jente. Jeg var skråsikker på at vi fikk gutt, UL viste ingenting. Han sa i ettertid at han ønsket seg jente, men gadd ikke motsi meg, siden jeg var så skråsikker.. hehe..

Pappa'n til gutten min er fotball-gal, og har alltid sett opp til sin fotball-far. Så her var lykken fullkommen da vi ventet gutt nr 1. Sønnen vår er snart 2 og er en dreven "fotball-spiller" allerede. Da vi var på UL nå og fikk se at vi venter en gutt til, så jeg et tilfreds smil på samboeren min. "jeg skyter da ikke med femi-sperm heller", pleier han å si på tull.. Men han har heller ikke problemer med å innrømme at det hadde vært veldig stas med ei jente også.

Hos min samboer tror jeg heller det går på at han er oppvokst med 3 søstre + at jeg har 2 søstre og en datter. Det blir maaaange jenter å skulle forholde seg til=)

Skrevet

Nei. Alle menn ønsker seg ikke en sønn. Noen menn ønsker seg ikke barn i det hele tatt. Noen ønsker seg begge deler. Noen ønsker seg enten gutt eller jente.

..men jeg hørte en jordmor si noe når jeg var gravid, som på meg virket veldig logisk.

Har man hatt en fin og grei barndom, så ønsker man seg gjerne barn av samme kjønn som seg selv. Har man hatt en vanskelig barndom, så ønsker man seg motsatt kjønn. I den grad man egentlig kan bruke ord som "ønsker" her.

For oss stemte det godt.

Har man hatt en tøff oppvekst kan man bli engstelig for de problemene ens eget barn kan komme til å oppleve. Er det barn av samme kjønn som en selv, så vil de utfordringene en selv har opplevd være litt mer relevante enn problemer med en av det annet kjønn.

Jeg fikk gutt og syns det var topp, for det er som å starte med fullstendig blanke ark. Pappaen var noe mer bekymret når han fikk vite det ble gutt. Han hadde sett det som lettere med en jente.

Nå når barnet er en del av hverdagen vår er det umulig å forestille seg at det skulle vært annerledes.

Skrevet

tror ikke han ville ha det ene eller det andre.. men han hadde sett for seg ei lita jente, fordi vi var barnevakt for ei.. Men det var egentlig uviktig. Vi får en datter, og han ble veldig glad. Men tror ikke han sier nei takk til en sønn ved senere annledning heller :)

Skrevet

Sambo ønsket seg ei lita jente... og det ble det =) Kanskje neste blir gutt, hvem vet... har ingen betydning.

Skrevet

min gjør d ... fikk jente sist da, men da holdt han fast hele svangerskapet at han lissom KUN ville ha en gutt... men klart, han elsker jo jenta si over alt på jord!! =) nå er han også ganske oppsatt på å få en gutt; tror han har d etter sin far...han er å litt "rar" sånn... men blir jo like glad uansett, så klart :-)

Skrevet

Mannen min sa det var det samme for han hva det ble, men da jordmor sa det ble gutt på ul, hoppet han høyt og brølte ut av glede. Aldri sett ham så glad.

Han ble glad da neste var jente, men det kom ikke så tydelig frem da.

Menn ønsker seg nok oftest en sønn mest dersom de kun fikk et barn. På samme måte ønsker de fleste kvinner seg mest jente dersom de kun fikk ett barn. Helt naturlig det da.

Skrevet

Sambo har hele tiden sagt at det er helt det samme for han hva slags kjønn det blir. Vi har en kamerat som har sagt at han SKAL ha en gutt, selv om han får åtte jenter først, så gir han seg ikke før han får en gutt, og han har gitt klar beskjed om hva han mener om det... Likevel har han nok drømt om en gutt han kan ta med seg på fisketur, spille fotball med osv... Jeg har forklart han at det faktisk går an å ta med jenter på fisketur, i bæremeis, på lavotur osv også, hehe - og jooo... han er jo enig. Søstera hans var jo alltid med hun også når de var små;)

Og når han så lille jenta vår på ultralyden kom en tåre i øyekroken, og han prater hele tiden om "jentene sine" (meg og jenta i magen) - og skryter til alle han møter at han skal bli pappa til ei lita jente... :)

Men han er veldig opptatt av at hun ikke bare skal være ei lita prinsessejente (noe jeg er helt enig i):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...