Gå til innhold

Hva gjør man med slike barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to nabojenter på en 5-6år som av og til kommer innom. Jenta vår er 2,5år og synes jo det er stas med besøk, samtidig som hun nok føler seg litt utenfor. Det som plager meg er at de ikke kommer for å leke med jenta vår. De var her nå nettopp og da hilste de ikke på henne engang... De er kun opptatt av lekene hennes og ignorerer henne fullstendig.

Hva gjør jeg med dette? Har synes ikke det er noe trivelig å ha dem her og synes det er best uten. Samtidig er det jo kjekt for jenta vår at det er andre barn innom.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke lett, men de trenger ikke være der for kun å bruke hennes leker, jeg ville nok sagt at det ikke passer, å heller funnet på noe med jenta mi for å stoppe skuffelsen med at de ikke fikk komme inn.kanskje de vil forstå etterhvert hvis du sier nei flere ganger på rad. men ikke lett nei.

Skrevet

De spurte om å få komme inn 1. gangen nå i dag og da sa vi ja. Etter det har de kommet og gått som det passer dem (ringer ikke på, men går rett inn osv). Men nå skal de (heldigvis) på hytta..:)

Skrevet

Si at de må ringe på når de kommer, gjør de ikke det har du døra låst. Når de så har lært å ringe på sier du at de må leke med jenta di om de skal være inne hos dere. De forstår nok det.

Skrevet

der hadde nok jeg blitt ganske sint,uff. begynn å lås døra, å snakk eventuelt med foreldrene deres.jeg venter nr 4, å desverre får man litt erfaring med sånne barn også. de mener nok ikke vondt, men skjønner ikke bedre.trist for datteren din da.

Skrevet

Da bruker de terasseinngangen..:) Men forstår poenget ditt. Er bare ikke helt vant til å sette grenser for "fremmede" barn som kommer på besøk enda. Men er vel bare å venne seg til det ettersom jenta vår vokser til..:)

Skrevet

jeg hadde rett og slett sagt i fra til de ungene at å gå inn på den måten trenger de ikke gjøre..at de får ringe på først..sånn har vi d her i huset kan du si ..eller noe i den duren..

å i stendefor å leke med lekene så kan du si at de kan finne på noe annet..leke ute eller noe,blåse bobbler feks..da får jo jenta di og være med..å de har d gøy sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...