1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Vi har søkt full barnehageplass til snuppa fra desember, for noen dager siden fikk jeg mail med tilbud om barnehageplass i den barnehagen jeg hadde som førstevalg fra september... Og det er bare en halvplass... Vi har snakka med kommunen, og barnehagen, og de råder oss til å ta plassen, selv om vi ikke bruker den før desember/januar. De kunne nesten love oss at hun kom til å få fullplass innen januar siden vi da har en fot innenfor. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, tar vi plassen, og ikke får større plass til jeg skal begynne å jobbe i januar, må vi bytte på å være hjemme de dagene vi ikke har barnehageplass, eller få tak i dagmamma for de dagene hun ikke er i barnehagen. Men jeg syns det blir veldig ustabilt for henne da.... Noen som har noen synspunkter å komme med? Svarslippen må være poststemplet i dag.... :-S
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. juli 2008 Hun er forresten 1 år når hun skal begynne i barnehagen... Gikk litt fort for seg det der.... :-)
Monajenten Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Jeg hadde takket ja. Takker du nei, får du helt sikkert ikke plass før neste høst likevel. Det er nesten umulig å få de inn i barnehagen midt i året.
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2008 Ja, det sa de i barnehagen og, men jeg tenker litt på at det da kansje er bedre for henne om jeg heller har henne fulltid hos en dagmamma istedet, sånn at det ikke blir så mange forskjellige voksne og barn å forholde seg til? Er ikke tilfeldigvis noen der ute som har erfaring med dette?
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Er barnehagedekningen så god der du bor at du er sikker på å få henne i barnehage neste høst da? Jeg hadde tatt den
fru tekopp Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Ta plassen! Er ikke garantert dagmamma, heller. Og det er lettere å forholde seg til en barnehage. Hva om dagmamma'n blir syk? Enklere å være en voksen mindre i en bhg enn hos dagmamma..... Og får hun ikke full plass, kan jeg nesten garantere at hun vil klare å tilpasse seg en ekstra voksen...... Lykke til!
Kamomille Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Jeg hadde nok takket ja, og heller stått på venteliste til økt plass samt venteliste for full plass i annen barnehage samtidig. iallefall hvis dere ikke har noe annen barnepass på hånden nå. det jeg har problemer med å skjønne er hvordan kommunen kan "nesten love" dere full plass fra januar. Hvis det ikke er full plass fra september så betyr jo det at dersom dere skal få full plass fra januar så må noen enten slutte eller søke seg ned. Hvis kommunen allerede nå har info om at noen slutter eller søker seg ned, så kan de jo gi dere beskjed om full plass allerede nå. Dersom de ikke har slik info, så kan de jo ikke love dere plass..... Vi har 90% plass (fodri det var det eneste kommunben kunne tilby). har stått på venteliste for full plass hele året, men har desverre ikke fått. Vi fikk også som svar fra kommunen i fjor om at de sikkert kom til å bli noe ledighet i løpet av året og da ville vi få full plass. Men vips så viste det seg at dev var noen endlige mødre der som heller ikke hadde full plass, og de går jo forran i køen......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå