Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Har vært der kun 1 gang og psykologen min virker kjempe triveldig og alt det dær, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal klare og formulere meg og fortelle ting til henne :-S Første gang nå så spurte hun mange spørsmål og syntes det var helt greit jeg. Er det noe som kommer seg etter vært eller?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Det kommer seg nok etterhvert som du blir trygg på henne og settingen. Om dere har god kjemi blir det lettere, har dere dårlig kjemi er det ofte veldig vanskelig. Man må i hvertfall ikke være utålmodig når man går til psykolog, som regel må du gå dit mange ganger før du får åpnet deg helt
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Har aldri vært hos psykolog, og aner ikke hvordan det fungerer, men vet med meg selv at jeg er mye flinkere til å formulere meg om noen vanskelig skriftlig enn muntlig. Når man skriver får man tid til å tenke igjennom og strukturere tankene. Hva om du skriver det ned og lar psykologen lese det før neste samtale, så har dere et godt utgangspunkt å snakke videre om? Det hadde jeg gjort...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Kanskje det er lettere dersom psykologen stiller spørsmål? Det kan du be henne gjøre, si at det gjør det lettere for deg å snakke da. Det er lettere dersom en får litt ledetråder i form av spørsmål, enn bare å klare å fortelle alt fra A til Å av seg selv. Det er ofte mye og omfattende det en vil ha frem, og da kan det virke uoverkommelig å klare det helt alene. Hvertfall i starten. Husk at hun kan faget sitt, og har erfaring. Hun vet nok litt om hva som kan ligge bak din problemstilling. Du vil også bli litt vant til å fortelle og snakke etterhvert. Det er jo det du er hos henne for, du kommer til å prate om der:)
blond Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Flott at det første møtet ble bra! Du blir vant med å formulere deg etterhvert og tanker og følelser henger mer sammen etterhvert. Ikke forvent at alt skal fungere suverent fra første stund, men bruk tiden og vær ærlig i forhold til hvordan du synes det er og hvordan dere kommuniserer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå